Pro koho: 6., 7., 8., 9. třída
Styl práce: samostatná nebo skupinová
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Materiál rozvíjí kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
Jak pracovat s materiálem: jednotlivé listy spojit k sobě, str. 2-8 pracovní listy, str. 9-12 řešení
- pět pracovních listů
- autorská tematická báseň
- bludiště
- komiks
- pětilístek
- I.N.S.E.R.T.
- křížovka
- myšlenková mapa
- a další
Žáci klasicky probírají učivo jdoucí za sebou po ročnících, proto se občas stane, že můžou ztratit ponětí o kontextu, zapomenout část učiva předešlého atd. Dějník slouží především k připomenutí a osvěžení probraného učiva u vyšších ročníků a u nižších o prvotní seznámení s pojmy, se kterými se setkají v budoucnu. Jde o uvědomění si provázanosti jednotlivých historických období.
Pracovní listy mohou sloužit i samostatně jako výukové materiály při probírání učebních látek (starověký Řím, Přemyslovci, pražské jaro, vznik ČR).