Obsah:
- 1 trimino
- 32 karet na kolíčkování
- 35 otázek a 35 odpovědí na kartičkách
Jak soubor používat:
- KOLÍČKOVÁNÍ: Řešení přehněte dozadu, aby nebylo vidět. Celou kartu zalaminujte. Žáci si vezmou kolíčky a kolíčkem označí správnou odpověď. Poté si mohou práci sami zkontrolovat, jelikož u správného řešení je na druhé straně karty fajfka.
- TRIMINO: Trimino je variantou domina. Na každé ze tří stran je vepsán pojem a žáci mají přiřadit druhý trojúhelník tak, aby se setkal panovník s jeho popisem. Když žáci vše poskládají správně, vyjde jim souměrný obrazec. Toto trimino tedy může být použito i jako samostatná práce, jelikož žáci si budou moct sami zkontrolovat, jestli postupovali správně. Úkolem učitele je tedy rozstříhat velký trojúhelník na malé trojúhelníky, a poté je práce na dětech.
- FLASHCARDS: Karty se dají využít několika způsoby. Pro každý způsob se vyplatí, když si je předem zalaminujete. - pokud si karty vytisknete oboustranně, můžete je využít k:
a) ústnímu zkoušení
b) opakování ve skupinách (rozdají se karty otázkou navrch a žák si vybírá, na co chce odpovídat)
c) opakování jednotlivě (např. pokud má žák hotovou práci dřív, než ostatní – sám si může zkontrolovat správnou odpověď)
d) skupiny – „moderátor“ přečte otázku a kdo na ni odpoví dřív, vyhrává kartu. Žák s nejvíce kartami vyhrává hru.
- - pokud si karty vytisknete jednostranně (otázky a odpovědi zvlášť), můžete je využít k:
a) pexeso (žáci hledají otázku a odpověď)
b) jednoduché deskové hře, pokud si vytvoříte hrací plochu – žáci se poté pohybují po ploše a odpovídají na otázky
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k:
- rozvíjení zájmu o současnost a minulost vlastního národa i jiných kulturních společenství, utváření a upevňování vědomí přináležitosti k evropské kultuře
- uplatňování vhodných prostředků komunikace k vyjadřování vlastních myšlenek, citů, názorů a postojů, k zaujímání a obhajování vlastních postojů a k přiměřenému obhajování svých práv