KOLÍČKOVÁNÍ
16 karet. Řešení přehněte dozadu, aby nebylo vidět. Celou kartu zalaminujte. Žáci si vezmou kolíčky a kolíčkem označí správnou odpověď. Poté si mohou práci sami zkontrolovat, jelikož u správného řešení je na druhé straně karty fajfka.
TRIMINO
Trimino je variantou domina. Na každé ze tří stran je vepsán pojem a žáci mají přiřadit druhý trojúhelník tak, aby se setkal pojem s definicí. Když žáci vše poskládají správně, vyjde jim souměrný obrazec. Toto trimino tedy může být použito i jako samostatná práce, jelikož žáci si budou moct sami zkontrolovat, jestli postupovali správně. Úkolem učitele je tedy rozstříhat velký trojúhelník na malé trojúhelníky, a poté je práce na dětech.
DOMINO
14 kusů domina. Žáci samostatně nebo ve skupinkách sestavují domino. Na jedné straně je termín, na druhé straně jeho definice. Pokud žáci správně poskládají domino, kruh z karet se uzavře.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k:
- rozvíjení zájmu o současnost a minulost vlastního národa i jiných kulturních společenství, utváření a upevňování vědomí přináležitosti k evropské kultuře
- uplatňování vhodných prostředků komunikace k vyjadřování vlastních myšlenek, citů, názorů a postojů, k zaujímání a obhajování vlastních postojů a k přiměřenému obhajování svých práv