KOLÍČKOVÁNÍ
20 kartiček na procvičení reformace a protireformace.
Řešení přehněte dozadu, aby nebylo vidět. Celou kartu zalaminujte. Žáci si vezmou kolíčky a kolíčkem označí správnou odpověď. Poté si mohou práci sami zkontrolovat, jelikož u správného řešení je na druhé straně karty fajfka.
TRIMINO
Trimino je navrženo jako opakování tématu reformace a protireformace. Trimino je variantou domina. Na každé ze tří stran je vepsán pojem a žáci mají přiřadit druhý trojúhelník tak, aby se setkal pojem s definicí. Když žáci vše poskládají správně, vyjde jim souměrný obrazec. Úkolem učitele je tedy rozstříhat velký trojúhelník na malé trojúhelníky, a poté je práce na dětech.
JÁ MÁM, KDO MÁ?
- 18 karet
- Rozdejte karty všem dětem. Někdo jich může mít i více.
- Začíná hráč, který má kartu "Já mám první kartu" - přečte ji celou a musí se ozvat hráč, který má odpověď na danou otázku. Poté pokračuje daný hráč.
- Hrajeme do doby, kdy se dostaneme k poslednímu hráči, který má na kartičce napsáno "Já mám Tovaryšstvo Ježíšovo a poslední kartu."
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k:
- rozvíjení zájmu o současnost a minulost vlastního národa i jiných kulturních společenství, utváření a upevňování vědomí přináležitosti k evropské kultuře
- uplatňování vhodných prostředků komunikace k vyjadřování vlastních myšlenek, citů, názorů a postojů, k zaujímání a obhajování vlastních postojů a k přiměřenému obhajování svých práv