Popis materiálu
- obsahuje 18 karet s úkoly (různé druhy šifer) pro 18 stanovišť + velkou závěrečnou šifru
- součástí je i řešení všech karet a závěrečné šifry
- dokument obsahuje kartu vynálezce
- poslední stránka obsahuje obrázek na zadní stranu karet
Princip hry
- Ve třídě nebo ve venkovních prostorách rozmístěte všech 21 karet s úkoly.
- Pokud chcete rychlejší formu hry, dejte žákům závěrečnou šifru (některá písmena si mohou žáci domyslet).
- Pokud chcete pomalejší formu hry, dejte žákům pouze papírek s pořadím stanovišť (nemohou hádat písmena). Papírek nemusíte nutně tisknout, stačí aby si žáci pořadí napsali sami.
- Rozdělte žáky do dvojic / trojic.
- Žáci následně chodí po stanovištích a odpovídají na otázky / luští šifry.
- V pomalejší hře dostanou závěrečnou šifru na závěr (musí mít vyluštěných všech 21 písmen), v rychlejší hře odpovídají ihned.
- Vítězí tým, který vyluští závěrečnou šifru jako první.
Doporučení: Žákům řekněte, že na jednom stanovišti nesmí být více než jeden tým. Když jich je více, radí si nebo čekají až to druhý tým uhádne a výsledek opíší.
- Po dokončení aktivity můžete použít “kartu vynálezce”
- žáci si nejlépe ve dvojicích vyberou jednoho vynálezce / objevitelé
- následně vyplní kartu (používají učebnici, internet)
- po dokončení svojí práci odprezentují a zapíší si dva až tři vynálezce do sešitu
Doporučení: ve třídě se nesmí žádný vynálezce / objevitel opakovat.
Lze vytisknout jako brožuru.