Návykové látky: aktivizace žáků pomocí tvorby komiksu + reflektivní pracovní list

Počet stran:
8
Velikost: 511.67 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 6. 2025
Sdílet:

Výukový materiál obsahuje pracovní list s předlohou pro tvorbu komiksu + reflektivní pracovní list s otázkami pro žáky na závěr. Součástí jsou 2 průvodní listy, na kterých je uvedený postup, cíle a modifikace této aktivity.

Díky jednoduchosti lze využít na I. i II. stupni ZŠ (i na SŠ, pokud máte kreativní žáky). :)

Materiál obsahuje jak možnost pro černobílý tisk, tak možnost s barevným pozadím, např. pro digitální zpracování.

Aktivita se zaměřuje se na problematiku rizikového chování a návykových látek. Žáci prostřednictvím tvorby komiksu kreativně zpracují téma setkání s návykovými látkami a důsledků, které mohou vzniknout z různých rozhodnutí.

Aktivita začíná diskusí o návykových látkách, jejich rizicích a vlivu sociálního tlaku. Poté žáci vytvoří krátký komiks, který vypráví příběh postavy čelící nabídce návykové látky. V komiksu se zaměří na volbu, kterou postava učiní, a na následky tohoto rozhodnutí. Po dokončení komiksů následuje jejich sdílení a diskuse ve třídě, kde se žáci zamýšlí nad různými přístupy a důsledky zobrazenými v jejich pracích.

Na závěr žáci vyplní reflektivní pracovní list, který jim pomůže lépe porozumět tomu, co se během aktivity naučili, a jak tyto znalosti mohou uplatnit v reálném životě.

Tento materiál podporuje kritické myšlení, kreativitu a sociální a emocionální učení, zároveň poskytuje prostor pro diskusi a reflexi na téma návykových látek a rizikového chování.

 

Výstupy:

  • Žák vyhledává a pracuje s informacemi o rizicích zneužívání různých návykových látek.
  • Žák si uvědomuje rizika rozvoje různých druhů závislostí.

Další produkty od autora Pančelka s píšťalkou

815063
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 8 modelových situací ze života = 8 pracovních listů a je určen pro žáky základní (spíše II. stupeň
50.00 Kč
889315
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje 47 jógových pozic (ásan) včetně správného provedení a častých chyb. Na konci materiálu je ukázka
59.00 Kč
876540
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Pokud chcete v rámci hodin TV zařadit posilování zábavnějším způsobem, zkuste posilování formou kruhového tréninku ve
40.00 Kč
882554
Přírodověda
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 10 neúrazových urgentních stavů = 10 pracovních listů a je určen pro žáky II. stupně ZŠ nebo SŠ, ale s
50.00 Kč
Návykové látky: aktivizace žáků pomocí tvorby komiksu + reflektivní pracovní list Návykové látky: aktivizace žáků pomocí tvorby komiksu + reflektivní pracovní list
Výukový materiál obsahuje pracovní list s předlohou pro tvorbu komiksu + reflektivní pracovní list s otázkami pro žáky na závěr. Součástí jsou 2 průvodní listy, na kterých je uvedený postup, cíle a modifikace této aktivity.Díky jednoduchosti lze využít na I. i II. stupni ZŠ (i na SŠ, pokud máte kreativní žáky). :)Materiál obsahuje jak možnost pro černobílý tisk, tak možnost s barevným pozadím, např. pro digitální zpracování.Aktivita se zaměřuje se na problematiku rizikového chování a návykových látek. Žáci prostřednictvím tvorby komiksu kreativně zpracují téma setkání s návykovými látkami a důsledků, které mohou vzniknout z různých rozhodnutí.Aktivita začíná diskusí o návykových látkách, jejich rizicích a vlivu sociálního tlaku. Poté žáci vytvoří krátký komiks, který vypráví příběh postavy čelící nabídce návykové látky. V komiksu se zaměří na volbu, kterou postava učiní, a na následky tohoto rozhodnutí. Po dokončení komiksů následuje jejich sdílení a diskuse ve třídě, kde se žáci zamýšlí nad různými přístupy a důsledky zobrazenými v jejich pracích.Na závěr žáci vyplní reflektivní pracovní list, který jim pomůže lépe porozumět tomu, co se během aktivity naučili, a jak tyto znalosti mohou uplatnit v reálném životě.Tento materiál podporuje kritické myšlení, kreativitu a sociální a emocionální učení, zároveň poskytuje prostor pro diskusi a reflexi na téma návykových látek a rizikového chování. Výstupy:Žák vyhledává a pracuje s informacemi o rizicích zneužívání různých návykových látek.Žák si uvědomuje rizika rozvoje různých druhů závislostí.
UUCZ-903548
Etická výchova>Občanská výchova>Přírodověda>Pracovní listy>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🫁 Lidské tělo
25.00