Návykové látky ve scénářích: modelové situace + reflexe pro žáky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 2.2 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 6. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje 10 modelových situací = 10 pracovních listů + 10 reflektivních otázek pro žáky na závěr aktivity (v barevné nebo černobílé verzi), které vedou k hlubšímu zamyšlení, např.: Jaký vliv mají podle vás vrstevníci a sociální média na rozhodování mladých lidí ohledně návykových látek? Materiál je určen pro žáky na II. stupni základní školy (6.-9. třída) v rámci předmětu Výchova ke zdraví. Situace jsou cílené právě na tuto věkovou skupinu, ale lze použít i u mladších ročníků na SŠ.

 

Žáci samostatně vyplní nebo se formou skupinové práce domluví, jak by v daných situacích postupovali a proč. Každá modelová situace má specifické otázky, aby se žáci nad situací opravdu zamysleli. Tento přístup nejen podporuje týmovou spolupráci, ale také umožňuje žákům diskutovat různé pohledy na rizikové situace a učit se od sebe navzájem. Modelové situace poskytují škálu různých scénářů, které mohou žáci v reálném životě zažít. Pomohou jim nejen rozpoznat rizikové situace, ale také si vyzkoušet, jak by na ně mohli správně reagovat. Tyto situace podněcují k diskusi, kritickému myšlení a zvažování dlouhodobých důsledků svých rozhodnutí.

 

Cílem je naučit žáky společně řešit rizikové situace spojené s návykovými látkami, diskutovat o možných následcích a společně navrhnout nejlepší způsoby, jak se s takovými situacemi vypořádat.

 

Použití: Lze vytisknout (barevně/černobíle) nebo s pracovními listy pracovat v digitální podobě.

 

Výstupy: Žák si uvědomuje rizika rozvoje různých druhů závislostí.

 

Seznam modelových situací:

  • Nabídka cigarety od kamaráda
  • Pozvání na večírek s alkoholem
  • Skupinový tlak na vyzkoušení marihuany
  • Tajné pití alkoholu na školním výletě
  • Užívání léků bez lékařského doporučení
  • Nabídka energetického nápoje na zlepšení výkonu
  • Návštěva v obchodě s alkoholem
  • Cigareta jako řešení stresu
  • Populární influenceři a propagace kouření
  • Skupinový tlak a pití alkoholu na oslavě

Další produkty od autora Pančelka s píšťalkou

882554
Přírodověda
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 10 neúrazových urgentních stavů = 10 pracovních listů a je určen pro žáky II. stupně ZŠ nebo SŠ, ale s
50.00 Kč
876540
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Pokud chcete v rámci hodin TV zařadit posilování zábavnějším způsobem, zkuste posilování formou kruhového tréninku ve
40.00 Kč
815063
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 8 modelových situací ze života = 8 pracovních listů a je určen pro žáky základní (spíše II. stupeň
50.00 Kč
889315
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje 47 jógových pozic (ásan) včetně správného provedení a častých chyb. Na konci materiálu je ukázka
59.00 Kč
Návykové látky ve scénářích: modelové situace + reflexe pro žáky Návykové látky ve scénářích: modelové situace + reflexe pro žáky
Materiál obsahuje 10 modelových situací = 10 pracovních listů + 10 reflektivních otázek pro žáky na závěr aktivity (v barevné nebo černobílé verzi), které vedou k hlubšímu zamyšlení, např.: Jaký vliv mají podle vás vrstevníci a sociální média na rozhodování mladých lidí ohledně návykových látek? Materiál je určen pro žáky na II. stupni základní školy (6.-9. třída) v rámci předmětu Výchova ke zdraví. Situace jsou cílené právě na tuto věkovou skupinu, ale lze použít i u mladších ročníků na SŠ. Žáci samostatně vyplní nebo se formou skupinové práce domluví, jak by v daných situacích postupovali a proč. Každá modelová situace má specifické otázky, aby se žáci nad situací opravdu zamysleli. Tento přístup nejen podporuje týmovou spolupráci, ale také umožňuje žákům diskutovat různé pohledy na rizikové situace a učit se od sebe navzájem. Modelové situace poskytují škálu různých scénářů, které mohou žáci v reálném životě zažít. Pomohou jim nejen rozpoznat rizikové situace, ale také si vyzkoušet, jak by na ně mohli správně reagovat. Tyto situace podněcují k diskusi, kritickému myšlení a zvažování dlouhodobých důsledků svých rozhodnutí. Cílem je naučit žáky společně řešit rizikové situace spojené s návykovými látkami, diskutovat o možných následcích a společně navrhnout nejlepší způsoby, jak se s takovými situacemi vypořádat. Použití: Lze vytisknout (barevně/černobíle) nebo s pracovními listy pracovat v digitální podobě. Výstupy: Žák si uvědomuje rizika rozvoje různých druhů závislostí. Seznam modelových situací:Nabídka cigarety od kamarádaPozvání na večírek s alkoholemSkupinový tlak na vyzkoušení marihuanyTajné pití alkoholu na školním výletěUžívání léků bez lékařského doporučeníNabídka energetického nápoje na zlepšení výkonuNávštěva v obchodě s alkoholemCigareta jako řešení stresuPopulární influenceři a propagace kouřeníSkupinový tlak a pití alkoholu na oslavě
UUCZ-895209
Přírodověda>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🫁 Lidské tělo
45.00