PRAVIDLA CHOVÁNÍ pro děti a prima učitelky na začátek šk. roku

Počet stran:
15
Velikost: 3.58 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 9. 2025
Sdílet:

Milé paní učitelky, připravila jsem tuto metodiku k materiálu „Pravidla chování ve škole“

Vyzdobíme si nástěnky v prvních dnech nového školního roku materiálem, který nám poslouží k motivaci a správnému nastartování dětí.

Úvod:

Začátek školního roku je ideální čas pro společnou tvorbu pravidel třídy. Tento materiál pomáhá dětem zamyslet se nad chováním ve škole a umožňuje jim, aby byla součástí tvorby pravidel. Díky tomu pravidla přijímají za vlastní a lépe je dodržují.

Cílem je:

 

  • společně s dětmi tvořit a vybírat si pravidla chování ve škole,
  • vést děti k zamyšlení nad jejich významem,
  • rozvíjet schopnost spolupráce, diskuze a společného rozhodování,
  • vytvořit společnou nástěnku s pravidly.
  •  

Můj doporučený postup práce, jak budu postupovat já:

 

  • 1. Úvodní motivační část : Přivítáme děti zpátky ve škole, zeptáme se na jejich zážitky z prázdnin.

Druhý den:

2. Práce s kartami

  • Učitelka rozdá dětem karty s větami.
  • Úkol: karty roztřídit podle témat (např. „Když vejdu ráno do třídy“, „Když vejde paní učitelka“, „Když je přestávka“).
  • Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách, následně sdílejí své třídění.

Pozn. - použijte vlastní cit, motivujte děti tak, aby neměly pocit, že jim nějaká pravidla nařizujeme, ale že si je vlastně tvoří samy.

Variace aktivit

  • hra na špatný a správný příklad – dvojice zahrají scénku, jak to vypadá, když se pravidlo nedodržuje, a pak správnou variantu.
  • Hlasování – děti hlasují, která pravidla považují za nejdůležitější.

3. Diskuze

  • Nad jednotlivými kartami učitel vede rozhovor:
  • Co to znamená?
  • Proč je to důležité?
  • Souhlasíme s tím?
  • Děti se učí vyjadřovat názor a naslouchat spolužákům i autoritě dospělého člověka..
  •  

4. Společná tvorba

  • Děti navrhují další vlastní pravidla na kterých se třída společně domluví.
  • Mohou je napsat na nové karty nebo namalovat obrázkem. Připravila jsem karty s volným prostorem.
  •  

5. Třídní nástěnka

  • Společně vyberte pravidla, na kterých se všichni shodnete.
  • Karty umístěte na viditelné místo ve třídě jako třídní „dohodu“. Vydrží na celý školní rok a rodiče na třídních schůzkách uvidí, že s dětmi opravdu pracujeme na inteligenci jejich chování ve společnosti.
  • Děti mohou nástěnku dozdobit ilustracemi.
  •  

6. Reflexe během roku

  • K pravidlům se lze vracet (např. při třídnických hodinách).
  • Podle potřeby je možné doplňovat nebo měnit.

Pokud se Vám můj materiál líbí, jsem strašně moc ráda a děkuji. Podívejte se také na mé další, kterých je víc než 300. :-) A mám také web plný podpůrných videí pro výuku doma i ve škole.

www.primauca.cz

Děkuji

Mgr. Libuše Sudová - PRIMAÚČA

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

552905
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, blíží se 30. duben - pálení čarodějnic. Jistě už také přemýšlíte nad nějakým materiálem nejen
35.00 Kč
512639
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
V tomto souboru naleznete kompletní přípravu na hodinu věnovanou významu knih a lásce ke čtení. Děti seznámíte s mnoha
39.00 Kč
718266
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Vážené kolegyně a kolegové, nabízím Vám ke zpestření hodin klasickou hru BINGO, tentokrát na vyjmenovaná slova po B
30.00 Kč
400617
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Brožura s texty a obrázky k procvičování čtení s porozuměním obsahuje 6 obrázků se strašidly z dýní, upírem, sovou
25.00 Kč
PRAVIDLA CHOVÁNÍ pro děti a prima učitelky na začátek šk. roku PRAVIDLA CHOVÁNÍ pro děti a prima učitelky na začátek šk. roku
Milé paní učitelky, připravila jsem tuto metodiku k materiálu „Pravidla chování ve škole“Vyzdobíme si nástěnky v prvních dnech nového školního roku materiálem, který nám poslouží k motivaci a správnému nastartování dětí.Úvod:Začátek školního roku je ideální čas pro společnou tvorbu pravidel třídy. Tento materiál pomáhá dětem zamyslet se nad chováním ve škole a umožňuje jim, aby byla součástí tvorby pravidel. Díky tomu pravidla přijímají za vlastní a lépe je dodržují.Cílem je: společně s dětmi tvořit a vybírat si pravidla chování ve škole,vést děti k zamyšlení nad jejich významem,rozvíjet schopnost spolupráce, diskuze a společného rozhodování,vytvořit společnou nástěnku s pravidly. Můj doporučený postup práce, jak budu postupovat já: 1. Úvodní motivační část : Přivítáme děti zpátky ve škole, zeptáme se na jejich zážitky z prázdnin.Druhý den:2. Práce s kartamiUčitelka rozdá dětem karty s větami.Úkol: karty roztřídit podle témat (např. „Když vejdu ráno do třídy“, „Když vejde paní učitelka“, „Když je přestávka“).Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách, následně sdílejí své třídění.Pozn. - použijte vlastní cit, motivujte děti tak, aby neměly pocit, že jim nějaká pravidla nařizujeme, ale že si je vlastně tvoří samy.Variace aktivithra na špatný a správný příklad – dvojice zahrají scénku, jak to vypadá, když se pravidlo nedodržuje, a pak správnou variantu.Hlasování – děti hlasují, která pravidla považují za nejdůležitější.3. DiskuzeNad jednotlivými kartami učitel vede rozhovor:Co to znamená?Proč je to důležité?Souhlasíme s tím?Děti se učí vyjadřovat názor a naslouchat spolužákům i autoritě dospělého člověka.. 4. Společná tvorbaDěti navrhují další vlastní pravidla na kterých se třída společně domluví.Mohou je napsat na nové karty nebo namalovat obrázkem. Připravila jsem karty s volným prostorem. 5. Třídní nástěnkaSpolečně vyberte pravidla, na kterých se všichni shodnete.Karty umístěte na viditelné místo ve třídě jako třídní „dohodu“. Vydrží na celý školní rok a rodiče na třídních schůzkách uvidí, že s dětmi opravdu pracujeme na inteligenci jejich chování ve společnosti.Děti mohou nástěnku dozdobit ilustracemi. 6. Reflexe během rokuK pravidlům se lze vracet (např. při třídnických hodinách).Podle potřeby je možné doplňovat nebo měnit.Pokud se Vám můj materiál líbí, jsem strašně moc ráda a děkuji. Podívejte se také na mé další, kterých je víc než 300. :-) A mám také web plný podpůrných videí pro výuku doma i ve škole.www.primauca.czDěkujiMgr. Libuše Sudová - PRIMAÚČA
 
UUCZ-933734
Etická výchova>Nezařazené k předmětu>Pravidla třídy>Výzdoba třídy>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>🛌 Denní režim
35.00