Tvorba třídních pravidel

Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 1.03 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Flow4Teaching
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 9. 2025
Sdílet:

Pravidla nemusí být nuda! Zapojte žáky do jejich tvorby a proměňte první hodiny v zážitek. Myšlenkové mapy, scénky, komiksy i hlasování. Jasná struktura a spolupráce od samého začátku školního roku.

 

Proč materiál vzniknul?

Začátek školního roku není jen o podmínkách klasifikace, ale také o nastavování pravidel, a to jak v rámci celé třídy (pro třídní učitele a třídnické hodiny), tak i v jednotlivých předmětech. Dobře nastavená pravidla přinášejí do hodin větší přehlednost a klid, usnadňují přechody mezi aktivitami a pomáhají žákům lépe se orientovat ve výuce.

Jak s materiálem pracovat?

Tento materiál můžete využít jako inspiraci do prvních hodin na začátku školního roku, ať už chcete rovnou použít připravené pracovní listy, nebo se jen nechat vést nápady a vytvořit si vlastní varianty.

Uvnitř najdete:

  • stručné metodiky pro učitele – jasné kroky, jak aktivitu zadat a vést,
  • pracovní listy pro žáky – od myšlenkových map až po komiksy a scénky,
  • náměty na hlasování a reflexi – jak s žáky vybrat finální podobu pravidel.

Na začátku najdete 2 stránky tipů na aktivity, na dalších stránkách jsou buďto další tipy, nebo tyto tipy rozpracované.

Tip z praxe: Vyplatí se začít jednodušší aktivitou (např. myšlenková mapa hodnot) a postupně přidávat zábavnější formy (scénky, komiksy). Žáci se tak přirozeně zapojí a mají pocit, že pravidla opravdu tvoří sami. Dobře funguje také navázat na tvorbu pravidel krátkou reflexí, co bylo pro žáky nejdůležitější a proč.

Díky těmto aktivitám nejen nastavíte jasná pravidla, ale zároveň podpoříte spolupráci a pocit sounáležitosti ve třídě.

Další produkty od autora Flow4Teaching

105060
Český jazyk
5., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Proč reflektovat hodiny? Reflexe je takovou třešničkou na konci hodiny (případně aktivity). Nenásilně hodinu uzavře a vy
25.00 Kč
257401
Český jazyk - literatura
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál je zaměřený na procvičování autorů světové literatury 19. století, kteří jsou v požadavcích k didaktickému
25.00 Kč
923725
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Proč materiál vzniknul? Začátek školního roku bývá pro učitele náročný. Často hektický, zahlcený očekáváními (vlastními
79.00 Kč
969390
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Proč materiál vzniknul? Tento taháček jsme vytvořili jako oporu pro žáky, kteří s němčinou teprve začínají. Cílem je jim
25.00 Kč
Tvorba třídních pravidel Tvorba třídních pravidel
Pravidla nemusí být nuda! Zapojte žáky do jejich tvorby a proměňte první hodiny v zážitek. Myšlenkové mapy, scénky, komiksy i hlasování. Jasná struktura a spolupráce od samého začátku školního roku.
 
Proč materiál vzniknul?Začátek školního roku není jen o podmínkách klasifikace, ale také o nastavování pravidel, a to jak v rámci celé třídy (pro třídní učitele a třídnické hodiny), tak i v jednotlivých předmětech. Dobře nastavená pravidla přinášejí do hodin větší přehlednost a klid, usnadňují přechody mezi aktivitami a pomáhají žákům lépe se orientovat ve výuce.Jak s materiálem pracovat?Tento materiál můžete využít jako inspiraci do prvních hodin na začátku školního roku, ať už chcete rovnou použít připravené pracovní listy, nebo se jen nechat vést nápady a vytvořit si vlastní varianty.Uvnitř najdete:stručné metodiky pro učitele – jasné kroky, jak aktivitu zadat a vést,pracovní listy pro žáky – od myšlenkových map až po komiksy a scénky,náměty na hlasování a reflexi – jak s žáky vybrat finální podobu pravidel.Na začátku najdete 2 stránky tipů na aktivity, na dalších stránkách jsou buďto další tipy, nebo tyto tipy rozpracované.Tip z praxe: Vyplatí se začít jednodušší aktivitou (např. myšlenková mapa hodnot) a postupně přidávat zábavnější formy (scénky, komiksy). Žáci se tak přirozeně zapojí a mají pocit, že pravidla opravdu tvoří sami. Dobře funguje také navázat na tvorbu pravidel krátkou reflexí, co bylo pro žáky nejdůležitější a proč.Díky těmto aktivitám nejen nastavíte jasná pravidla, ale zároveň podpoříte spolupráci a pocit sounáležitosti ve třídě.
UUCZ-958350
Nezařazené k předmětu>Pravidla třídy>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00