Tvorba třídních pravidel

Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 1.03 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Flow4Teaching
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 9. 2025
Sdílet:

Pravidla nemusí být nuda! Zapojte žáky do jejich tvorby a proměňte první hodiny v zážitek. Myšlenkové mapy, scénky, komiksy i hlasování. Jasná struktura a spolupráce od samého začátku školního roku.

 

Proč materiál vzniknul?

Začátek školního roku není jen o podmínkách klasifikace, ale také o nastavování pravidel, a to jak v rámci celé třídy (pro třídní učitele a třídnické hodiny), tak i v jednotlivých předmětech. Dobře nastavená pravidla přinášejí do hodin větší přehlednost a klid, usnadňují přechody mezi aktivitami a pomáhají žákům lépe se orientovat ve výuce.

Jak s materiálem pracovat?

Tento materiál můžete využít jako inspiraci do prvních hodin na začátku školního roku, ať už chcete rovnou použít připravené pracovní listy, nebo se jen nechat vést nápady a vytvořit si vlastní varianty.

Uvnitř najdete:

  • stručné metodiky pro učitele – jasné kroky, jak aktivitu zadat a vést,
  • pracovní listy pro žáky – od myšlenkových map až po komiksy a scénky,
  • náměty na hlasování a reflexi – jak s žáky vybrat finální podobu pravidel.

Na začátku najdete 2 stránky tipů na aktivity, na dalších stránkách jsou buďto další tipy, nebo tyto tipy rozpracované.

Tip z praxe: Vyplatí se začít jednodušší aktivitou (např. myšlenková mapa hodnot) a postupně přidávat zábavnější formy (scénky, komiksy). Žáci se tak přirozeně zapojí a mají pocit, že pravidla opravdu tvoří sami. Dobře funguje také navázat na tvorbu pravidel krátkou reflexí, co bylo pro žáky nejdůležitější a proč.

Díky těmto aktivitám nejen nastavíte jasná pravidla, ale zároveň podpoříte spolupráci a pocit sounáležitosti ve třídě.

Další produkty od autora Flow4Teaching

255831
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál je zaměřený na procvičování autorů světové literatury do konce 18. století, kteří jsou v požadavcích k
25.00 Kč
499104
Český jazyk
9., SŠ
Skládačky
Trimino je vhodná aktivita jak pro evokaci – vybavení si informací z předchozích hodin, tak pro reflexi, kolik si toho
35.00 Kč
104636
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Proč jsem vytvořila tento materiál? Pro žáky je jedním z největších strašáků maturity její literární část. Proto jsem se
60.00 Kč
923725
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Proč materiál vzniknul? Začátek školního roku bývá pro učitele náročný. Často hektický, zahlcený očekáváními (vlastními
79.00 Kč
Tvorba třídních pravidel Tvorba třídních pravidel
Pravidla nemusí být nuda! Zapojte žáky do jejich tvorby a proměňte první hodiny v zážitek. Myšlenkové mapy, scénky, komiksy i hlasování. Jasná struktura a spolupráce od samého začátku školního roku.
 
Proč materiál vzniknul?Začátek školního roku není jen o podmínkách klasifikace, ale také o nastavování pravidel, a to jak v rámci celé třídy (pro třídní učitele a třídnické hodiny), tak i v jednotlivých předmětech. Dobře nastavená pravidla přinášejí do hodin větší přehlednost a klid, usnadňují přechody mezi aktivitami a pomáhají žákům lépe se orientovat ve výuce.Jak s materiálem pracovat?Tento materiál můžete využít jako inspiraci do prvních hodin na začátku školního roku, ať už chcete rovnou použít připravené pracovní listy, nebo se jen nechat vést nápady a vytvořit si vlastní varianty.Uvnitř najdete:stručné metodiky pro učitele – jasné kroky, jak aktivitu zadat a vést,pracovní listy pro žáky – od myšlenkových map až po komiksy a scénky,náměty na hlasování a reflexi – jak s žáky vybrat finální podobu pravidel.Na začátku najdete 2 stránky tipů na aktivity, na dalších stránkách jsou buďto další tipy, nebo tyto tipy rozpracované.Tip z praxe: Vyplatí se začít jednodušší aktivitou (např. myšlenková mapa hodnot) a postupně přidávat zábavnější formy (scénky, komiksy). Žáci se tak přirozeně zapojí a mají pocit, že pravidla opravdu tvoří sami. Dobře funguje také navázat na tvorbu pravidel krátkou reflexí, co bylo pro žáky nejdůležitější a proč.Díky těmto aktivitám nejen nastavíte jasná pravidla, ale zároveň podpoříte spolupráci a pocit sounáležitosti ve třídě.
UUCZ-958350
Nezařazené k předmětu>Pravidla třídy>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00