Cílem materiálu je prohloubit a upevnit si pravidla správného chování ve škole. Vytvářet a spolupodílet se na tvorbě pravidel ve třídě. Materiál využíváme převážně v třídnických hodinách nebo na začátku školního roku při upevňování/opakování pravidel.
Varianty pro práci s materiálem:
- KOMUNIKAČNÍ KRUH S OBRÁZKY. S menšími dětmi si s kartičkami povídáme a využíváme jako obrázkový doplněk/podklad k běžnými situacím ve škole/třídě.
2. TŘÍDÍME KARTIČKY. Děti mohou kartičky přiřazovat a třídit dle různých kritérií – líbí se ti toto chování? K čemu toho chování slouží? CO z takového chování vyplývá? Chtěl by ses chovat takto ve škole? apod.
3. VÝZDOBA. Obrázky\ mohou sloužit jako výzdoba ve třídě. Lze vytisknout a zvětšit na kopírce na větší formát.
4. TVOŘÍME PRAVIDLA. Žáci si mohou vymyslet a na volné pole nakreslit či napsat svoje pravidla. Obrázky mohou sloužit jako náměty/předlohy.
5. PŘIŘAZOVÁNÍ TEXTU. Ke každé kartičce s obrázkem mohou žáci najít a přiřadit kartu s názvem/popisem daného pravidla. Žáci na volné kartičky mohou text zapisovat a vymýšlet sami. Pro případnou kontrolu jsou obrázkové karty a karty s textem očíslovány.
6. ZÁLOŽKY slouží jako motivace k dodržování pravidel. Rozdáme dětem třeba při čtení nebo v třídnické hodině. Černobílá varianta slouží i jako omalovánka či si je mohou starší žáci dozdobit sami.
Materiál obsahuje:
• 34 stránek
• 20 barevných karet s různými situacemi chování ve třídě (negativní i pozitivní) a 20 černobílých karet
• 4 hlasovací kartičky pro možné třídění obrázků
• kartičky s textem /popisem pravidel
• záložky s tematikou pravidel (i v černobílé variantě)
• úvodní metodiku a příklady použití materiálu
Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. ZŠ.