Učíme se uvažovat - úkoly kritického myšlení na celý školní rok

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
37
Velikost: 987 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 7. 2024
Sdílet:

Celoroční nástěnka úkolů kritického myšlení. Celkem 40 úkolů = 4 úkoly na každý měsíc září-červen. Témata úkolů: rozvoj osobnosti, příběh měsíce, umění čtení a psaní, zásadní otázka. Výstupy formou diskusí, myšlenkových map, příběhů, psaní.

Materiál obsahuje:
  • průvodní list s metodikou,
  • hlavní nadpis,
  • 4 karty s označením tematických okruhů,
  • 4×10 úkolů,
  • názvy měsíců šk. roku.

Pokyny k tisku:

Vytiskněte barevně nadpis a 4 karty s označením tematických okruhů. Vytiskněte černobíle zadání 40 úkolů a názvy měsíců. Pro delší životnost a vícero použití vše zalaminujte. 4 karty s označením tematických okruhů lze tisknout také černobíle, ale na barevný papír.

Postup práce:

Umístěte na nástěnku nadpis vč. 4 karet s označením témat. Na každý měsíc školního roku je určen jeden úkol ke každému tématu. Úkoly tak měsíčně obměňujte (přilepte lepicí gumou).

Rozvoj osobnosti - Otázky zaměřené na rozvoj psychické odolnosti dítěte. Každé dítě by po skončení aktivity mělo odcházet s baterií odpovědí na položené otázky. Otázky jsou určeny k diskusi v komunitním kruhu.

Příběh měsíce - Dítě napíše příběh na zadané téma. Příběh musí obsahovat řešení dané situace. Určeno k samostatné práci, kterou zakončete diskusí nad napsanými příběhy.

Umění čtení a psaní - Jednotlivými úkoly zakončete každý měsíc četbu některé ukázky z čítanky, případně lze zadávat tyto úkoly po četbě knihy (dítě napíše název, autora a splní zadaný úkol - máte tak jasný a stručný důkaz o přečtené knize).

Zásadní otázka - Otázky napříč předměty určené k ústnímu zpracování. Během diskuse tvořte k tématu myšlenkovou mapu na tabuli.

Přednosti materiálu:

  • úkoly jsou zaměřené na uplatnění znalostí v životě,
  • každé dítě si při řešení úkolů vytváří vlastní názory, hodnoty a přesvědčení, a zároveň se inspiruje názory ostatních,
  • náplň do hodiny osobnostního rozvoje či hodiny třídního učitele,
  • udělá vám parádu na nástěnce :-)

 

Video k materiálu ZDE.

Další produkty od autora Edu materiály Hénková

314315
Vlastivěda
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy do vlastivědy k procvičení a ukotvení učiva o oblasti Českomoravské vrchoviny. Práce s mapou. Rozvoj
33.00 Kč
314308
Vlastivěda
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra JÁ MÁM, KDO MÁ? Karty ke společnému opakování významných osobností našich dějin. Materiál obsahuje: průvodní list
33.00 Kč
356849
Vlastivěda
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Opakování učiva vlastivědy se 48 dvojicemi pojmů v přiřazovačce. Materiál obsahuje: průvodní list, 6x stránka se 48
33.00 Kč
381810
Přírodověda
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Vytvořte se žáky originální lapbook k významnému Dni stromů, a podpořte tak ještě více vztah dětí k přírodě! Materiál
33.00 Kč
Učíme se uvažovat - úkoly kritického myšlení na celý školní rok Učíme se uvažovat - úkoly kritického myšlení na celý školní rok
Celoroční nástěnka úkolů kritického myšlení. Celkem 40 úkolů = 4 úkoly na každý měsíc září-červen. Témata úkolů: rozvoj osobnosti, příběh měsíce, umění čtení a psaní, zásadní otázka. Výstupy formou diskusí, myšlenkových map, příběhů, psaní.
Materiál obsahuje:
průvodní list s metodikou,hlavní nadpis,4 karty s označením tematických okruhů,4×10 úkolů,názvy měsíců šk. roku.Pokyny k tisku:Vytiskněte barevně nadpis a 4 karty s označením tematických okruhů. Vytiskněte černobíle zadání 40 úkolů a názvy měsíců. Pro delší životnost a vícero použití vše zalaminujte. 4 karty s označením tematických okruhů lze tisknout také černobíle, ale na barevný papír.Postup práce:Umístěte na nástěnku nadpis vč. 4 karet s označením témat. Na každý měsíc školního roku je určen jeden úkol ke každému tématu. Úkoly tak měsíčně obměňujte (přilepte lepicí gumou).Rozvoj osobnosti - Otázky zaměřené na rozvoj psychické odolnosti dítěte. Každé dítě by po skončení aktivity mělo odcházet s baterií odpovědí na položené otázky. Otázky jsou určeny k diskusi v komunitním kruhu.Příběh měsíce - Dítě napíše příběh na zadané téma. Příběh musí obsahovat řešení dané situace. Určeno k samostatné práci, kterou zakončete diskusí nad napsanými příběhy.Umění čtení a psaní - Jednotlivými úkoly zakončete každý měsíc četbu některé ukázky z čítanky, případně lze zadávat tyto úkoly po četbě knihy (dítě napíše název, autora a splní zadaný úkol - máte tak jasný a stručný důkaz o přečtené knize).Zásadní otázka - Otázky napříč předměty určené k ústnímu zpracování. Během diskuse tvořte k tématu myšlenkovou mapu na tabuli.Přednosti materiálu:úkoly jsou zaměřené na uplatnění znalostí v životě,každé dítě si při řešení úkolů vytváří vlastní názory, hodnoty a přesvědčení, a zároveň se inspiruje názory ostatních,náplň do hodiny osobnostního rozvoje či hodiny třídního učitele,udělá vám parádu na nástěnce :-) Video k materiálu ZDE.
UUCZ-607029
Etická výchova>Celoroční tematická hra>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>4.>5.>6.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 1. stupeň>Emoce
45.00