Celoroční nástěnka úkolů kritického myšlení. Celkem 40 úkolů = 4 úkoly na každý měsíc září-červen. Témata úkolů: rozvoj osobnosti, příběh měsíce, umění čtení a psaní, zásadní otázka. Výstupy formou diskusí, myšlenkových map, příběhů, psaní.
- průvodní list s metodikou,
- hlavní nadpis,
- 4 karty s označením tematických okruhů,
- 4×10 úkolů,
- názvy měsíců šk. roku.
Pokyny k tisku:
Vytiskněte barevně nadpis a 4 karty s označením tematických okruhů. Vytiskněte černobíle zadání 40 úkolů a názvy měsíců. Pro delší životnost a vícero použití vše zalaminujte. 4 karty s označením tematických okruhů lze tisknout také černobíle, ale na barevný papír.
Postup práce:
Umístěte na nástěnku nadpis vč. 4 karet s označením témat. Na každý měsíc školního roku je určen jeden úkol ke každému tématu. Úkoly tak měsíčně obměňujte (přilepte lepicí gumou).
Rozvoj osobnosti - Otázky zaměřené na rozvoj psychické odolnosti dítěte. Každé dítě by po skončení aktivity mělo odcházet s baterií odpovědí na položené otázky. Otázky jsou určeny k diskusi v komunitním kruhu.
Příběh měsíce - Dítě napíše příběh na zadané téma. Příběh musí obsahovat řešení dané situace. Určeno k samostatné práci, kterou zakončete diskusí nad napsanými příběhy.
Umění čtení a psaní - Jednotlivými úkoly zakončete každý měsíc četbu některé ukázky z čítanky, případně lze zadávat tyto úkoly po četbě knihy (dítě napíše název, autora a splní zadaný úkol - máte tak jasný a stručný důkaz o přečtené knize).
Zásadní otázka - Otázky napříč předměty určené k ústnímu zpracování. Během diskuse tvořte k tématu myšlenkovou mapu na tabuli.
Přednosti materiálu:
- úkoly jsou zaměřené na uplatnění znalostí v životě,
- každé dítě si při řešení úkolů vytváří vlastní názory, hodnoty a přesvědčení, a zároveň se inspiruje názory ostatních,
- náplň do hodiny osobnostního rozvoje či hodiny třídního učitele,
- udělá vám parádu na nástěnce :-)
Video k materiálu ZDE.