Procvičování počítání síly potřebné ke zvednutí závaží člověkem, převádění kg na N – pomůcka
Obsah: 48 tipovacích kartiček zboží, 9 karet postav, 1 karta nákupního vozíčku, 2 výsledkové karty, samostatná strana A4 „návod pro žáky“, samostatná strana A5 s řešením
Základ: 14 stran, přidané rozšíření (6 stran) pro výběr převodu (kg na N; nebo kg a g na N), přidané výsledkové karty (2 strany), pro možnost práce třídy rozdělené do devíti skupin.
Cíl: Procvičování počítání síly (F) v Newtonech potřebné ke zvednutí zboží v obchodě, u kterého je uvedená jeho hmotnost. Posouzení dostatečné síly různých osob.
Úkol žáků: U vylosované osoby posuzovat, zda dokáže zvednout a umístit do nákupního vozíku zboží v obchodě.
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova: člověk a společnost, člověk a zdraví, člověk a svět práce. Pomůcka kromě mechanického počítání převodů kilogramů na Newtony (nebo naopak) upevňuje v žácích představu, že ne každý člověk má stejnou sílu a těm slabším je třeba pomoci. Hodnoty síly jsou záměrně podhodnocené, vyučující může sdělit zvídavým žákům, že jsem tento záměr zvolila s ohledem na běžný život, jako představu večerního nákupu po běžném pracovním dni s ohledem na běžnou únavu. Žáky baví (již jsem pomůcku vyzkoušela) umisťovat potraviny do vozíku, což může následně probudit živý zájem o reálnou pomoc svému zákonnému zástupci při nákupu. Někteří si teprve při tom uvědomili, že se musí nakupovat i takové věci, jako je mýdlo (které ve svém pohledu zaměřeném na cukrovinky nejspíš zapomněli. Záměrně některé potraviny nemají viditelný název, čímž žáci procvičují také své rozšířené znalosti (vědí všichni, jak vypadají třeba pistácie?). Při výběru potravin pro pomůcku jsem se řídila velkým podílem základních surovin s velkým podílem ovoce a zeleniny, oproti tomu jsem zařadila pouze malé množství pochutin (nanuk, brambůrky).
Postup výroby: Pomůcka je záměrně rozdělená do více PDF: Jednostranně – karta s návodem pro žáky; Jednostranně – karty zboží jen v kg; Jednostranně – karty zboží v kg i g; Jednostranně – výsledkové kartičky pro celou třídu při rozdělení do 9 skupin; Oboustranně – karty postav, vozíčku, výsledky, řešení (překlápění po kratší straně). Oboustranný tisk u posledního PDF zobrazí nápovědy ze zadní strany karet – sami si zvolte, zda to chcete využít. Doporučuji barevný tisk, poté laminování. Kartičky rozstříhejte v linii čar.
Gravitační síla a hmotnost tělesa - karetní hra
Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 2.75 MB
Typ souboru: zip
Prodávající
Pavlína Němcová

Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2024

Další produkty od autora Pavlína Němcová
253132
Český jazyk - gramatika
6., 7.
Ostatní
Sada 164 kartiček s řešením pro procvičování výjimek skloňování podstatných jmen, vhodné pro gramatiku českého jazyka
49.00 Kč
273191
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Sada 36 kartiček s řešením pro procvičování přivlastňovacích zájmen doplňováním do vět. Obsahuje samostatnou kartu (A5)
25.00 Kč
150173
Hudební výchova
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis: Hudební nástroje – pomůcka/hra (Já mám, kdo má,,?) Obsah: 36 kartiček s obrázky a řešením ze zadní strany Cíl
25.00 Kč
605548
Hudební výchova
6., 7., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Zjišťování/procvičování znalostí o hudebních strunných nástrojích – pomůcka Obsah: 30 tipovacích kartiček s řešením Cíl
25.00 Kč