Skládání gravitační síly

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 1.6 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 8. 2024
Sdílet:

Skládání sil stejného směru do výslednice sil? Začneme tím nejjednodušším, tedy gravitační silou, kde je předem daný směr.

Procvičování sčítání gravitační síly, převádění kg na N – pomůcka, běhací aktivita
Obsah: 36 tipovacích kartiček zboží(3xA4), záznamové archy pro žáky(1xA4), tabulka „Kolik váží jeden kus“ (1xA4), tabulka pro projektovou výuku „Kolik váží jeden kus“ (1xA4), výsledkové karty (1xA4), návod pro žáky „pomocná karta“ (1xA4)
Cíl: Pochopení sčítání síly do výslednice sil. Použití gravitační síly (Fg) pro jednoduchost a sjednocení směru sil. Procvičování převodů kilogramů na Newtony.
Úkol žáků: Převést hmotnost potraviny z kilogramů na Newtony, zjistit počet kusů potravin a určit sílu výslednice sil působící na váhu.
Jak mají žáci postupovat?
Každý má u sebe záznamový arch „Výslednice sil váhy“ a propisku. Nejdřív doběhne ke stanovišti s obrázky ovoce a zeleniny na vahách, kde zjistí počet kusů – následně zapíše do svého archu. Vyučující stanoví, kolik potravin maximálně si může žák zapsat při jedné návštěvě. Následně se přesune ke stanovišti se zjištěním počtu kilogramů na jeden kus ovoce/zeleniny. Přesouvá se zpět do lavice, kde má prostor a klid na počítání. Výsledek zapíše do archu.
1. varianta „vybrané potraviny“:
Žákům můžete rozdat do dvojic/skupin/jednotlivcům kartičky s obrázky potravin na váze. Napíší si počty do svých archů a zjišťují už jen váhu ze stanoviště s tabulkou. Pokud není třída na podobné aktivity a hry zvyklá, doporučuji začít s touto variantou, příště můžete použít hromadnou variantu.
2. varianta „všichni všechno“:
Tato verze je časově náročná, můžete vyzkoušet třídu rozdělit na poloviny a každé určit pouze polovinu seznamu. Karty potravin na váze rozstříhejte a rozmístěte různě po třídě, můžete je ponechat ve dvojicích a trojicích. Žáci následně karty hledají a zapisují stejně jako u první varianty.
Bonus: Rozšíření pro projektové vyučování

Další produkty od autora Pavlína Němcová

33291
Fyzika
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada 24 domino kartiček s řešením pro procvičování převodů jednotek délky, vhodné do matematiky a fyziky. III. díl Z
25.00 Kč
597966
Hudební výchova
6., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Zjišťování/procvičování znalostí o hudebních dechových nástrojích – pomůcka Obsah: 30 tipovacích kartiček s řešením, 30
25.00 Kč
334827
Hudební výchova
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Popis: pomůcka (hledání dvojic) pro vysvětlení kvintakordů (dur i moll) jinou formou než na notové osnově Obsah: 24
30.00 Kč
82740
Fyzika
5., 6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada 30 kartiček s řešením pro procvičování převodů jednotek obsahu, vhodné do matematiky a fyziky. Základní jednoduché
25.00 Kč
Skládání gravitační síly Skládání gravitační síly
Skládání sil stejného směru do výslednice sil? Začneme tím nejjednodušším, tedy gravitační silou, kde je předem daný směr.Procvičování sčítání gravitační síly, převádění kg na N – pomůcka, běhací aktivitaObsah: 36 tipovacích kartiček zboží(3xA4), záznamové archy pro žáky(1xA4), tabulka „Kolik váží jeden kus“ (1xA4), tabulka pro projektovou výuku „Kolik váží jeden kus“ (1xA4), výsledkové karty (1xA4), návod pro žáky „pomocná karta“ (1xA4)Cíl: Pochopení sčítání síly do výslednice sil. Použití gravitační síly (Fg) pro jednoduchost a sjednocení směru sil. Procvičování převodů kilogramů na Newtony.Úkol žáků: Převést hmotnost potraviny z kilogramů na Newtony, zjistit počet kusů potravin a určit sílu výslednice sil působící na váhu.Jak mají žáci postupovat?Každý má u sebe záznamový arch „Výslednice sil váhy“ a propisku. Nejdřív doběhne ke stanovišti s obrázky ovoce a zeleniny na vahách, kde zjistí počet kusů – následně zapíše do svého archu. Vyučující stanoví, kolik potravin maximálně si může žák zapsat při jedné návštěvě. Následně se přesune ke stanovišti se zjištěním počtu kilogramů na jeden kus ovoce/zeleniny. Přesouvá se zpět do lavice, kde má prostor a klid na počítání. Výsledek zapíše do archu.1. varianta „vybrané potraviny“:Žákům můžete rozdat do dvojic/skupin/jednotlivcům kartičky s obrázky potravin na váze. Napíší si počty do svých archů a zjišťují už jen váhu ze stanoviště s tabulkou. Pokud není třída na podobné aktivity a hry zvyklá, doporučuji začít s touto variantou, příště můžete použít hromadnou variantu.2. varianta „všichni všechno“:Tato verze je časově náročná, můžete vyzkoušet třídu rozdělit na poloviny a každé určit pouze polovinu seznamu. Karty potravin na váze rozstříhejte a rozmístěte různě po třídě, můžete je ponechat ve dvojicích a trojicích. Žáci následně karty hledají a zapisují stejně jako u první varianty.Bonus: Rozšíření pro projektové vyučování
UUCZ-618342
Fyzika>Běhací diktát>Didaktické hry>Pracovní listy>7.>Ovoce-zelenina
39.00