ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
50
Velikost: 7.2 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2024
Sdílet:

Úniková hra

 

ELEKTRICKÝ OBVOD

 

Průvodní list

 

Úniková hra obsahuje: 

  • 4 tematická stanoviště/místnosti:
    •  Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu 
    • Správné zapojení elektrického obvodu 
    • Odporový kód 
    • Elektrický kvíz 

 

Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi.

 

Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:

Pomůcky a rekvizity:

  • Tabulka nebo papír na výpočty.
  • Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).
  • Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).
  • Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhly

Elektrotechnické pomůcky:

Stanoviště č. 1

  • Varianta 1 
    • elektrotechnické součástky dle zvoleného schématu
    • měřící přístroje - multimetr, zkoušečky apod
  • Varianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!

Stanoviště č. 2

  • elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématu

Tip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.

Stanoviště č. 3

  • Varianta 1 
    • tabulka s hodnotami odporů dle barevného značení
    • různé hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelně
  • Varianta 2
    • vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)

Stanoviště č. 4

  • vytištěné materiály

 

Scénář hry:

  • Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.
  • Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.
  • Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.
  • Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.

Finále hry:

  • Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.
  • Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.
  • Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.

Organizační poznámky:

  • Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
  • Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.
  • Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.

Další produkty od autora Veronika Věcková

836745
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra obsahuje hrací pole (ve dvou variantách umožňující barevný i černobílý tisk) a cca 90ks herních kartiček
35.00 Kč
893973
Fyzika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
VoltRace je pohybová týmová hra, ve které si žáci zábavnou formou procvičí základy elektrotechniky – stavění obvodů
35.00 Kč
904923
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
Hra je inspirována známou televizní soutěží „Riskuj“. Je určena pro žáky základních a středních škol a slouží k
35.00 Kč
821589
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jak s PDF souborem pracovat? · Dokumenty jsou rozděleny dle tisku (jednostranné, oboustranné) - dle toho je vytiskněte.
50.00 Kč
ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD
Úniková hra ELEKTRICKÝ OBVOD Průvodní list Úniková hra obsahuje: 4 tematická stanoviště/místnosti: Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu Správné zapojení elektrického obvodu Odporový kód Elektrický kvíz  Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi. Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:Pomůcky a rekvizity:Tabulka nebo papír na výpočty.Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhlyElektrotechnické pomůcky:Stanoviště č. 1Varianta 1 elektrotechnické součástky dle zvoleného schématuměřící přístroje - multimetr, zkoušečky apodVarianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!Stanoviště č. 2elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématuTip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.Stanoviště č. 3Varianta 1 tabulka s hodnotami odporů dle barevného značenírůzné hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelněVarianta 2vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)Stanoviště č. 4vytištěné materiály Scénář hry:Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.Finále hry:Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.Organizační poznámky:Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.
UUCZ-746186
Fyzika>Pracovní listy>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>9.>SŠ
50.00