ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
50
Velikost: 7.2 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2024
Sdílet:

Úniková hra

 

ELEKTRICKÝ OBVOD

 

Průvodní list

 

Úniková hra obsahuje: 

  • 4 tematická stanoviště/místnosti:
    •  Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu 
    • Správné zapojení elektrického obvodu 
    • Odporový kód 
    • Elektrický kvíz 

 

Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi.

 

Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:

Pomůcky a rekvizity:

  • Tabulka nebo papír na výpočty.
  • Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).
  • Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).
  • Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhly

Elektrotechnické pomůcky:

Stanoviště č. 1

  • Varianta 1 
    • elektrotechnické součástky dle zvoleného schématu
    • měřící přístroje - multimetr, zkoušečky apod
  • Varianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!

Stanoviště č. 2

  • elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématu

Tip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.

Stanoviště č. 3

  • Varianta 1 
    • tabulka s hodnotami odporů dle barevného značení
    • různé hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelně
  • Varianta 2
    • vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)

Stanoviště č. 4

  • vytištěné materiály

 

Scénář hry:

  • Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.
  • Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.
  • Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.
  • Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.

Finále hry:

  • Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.
  • Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.
  • Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.

Organizační poznámky:

  • Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
  • Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.
  • Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.

Další produkty od autora Veronika Věcková

748223
Fyzika
Pracovní listy
Úniková hra obsahuje 4 tematická stanoviště: Dekódování varovné zprávy Analýza vadného senzoru Naprogramování
50.00 Kč
746549
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
AZ-kvíz je vědomostní a strategická soutěž jejímž úkolem je pomocí správných odpovědí získat pole a jimi spojit tři
35.00 Kč
730359
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál je určen pro děti a dospělé různého věku. Jedná se o zásobník 12 her, které jsou jednoduché a lze je využít jak
35.00 Kč
730371
Fyzika
9., SŠ
Přehled učiva
Materiály se týkají tématu Energetická soustava v ČR z minisérie ENERGETICKÉ GRAMOTNOSTI. Jejich součástí je prezentace
50.00 Kč
ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD
Úniková hra ELEKTRICKÝ OBVOD Průvodní list Úniková hra obsahuje: 4 tematická stanoviště/místnosti: Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu Správné zapojení elektrického obvodu Odporový kód Elektrický kvíz  Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi. Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:Pomůcky a rekvizity:Tabulka nebo papír na výpočty.Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhlyElektrotechnické pomůcky:Stanoviště č. 1Varianta 1 elektrotechnické součástky dle zvoleného schématuměřící přístroje - multimetr, zkoušečky apodVarianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!Stanoviště č. 2elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématuTip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.Stanoviště č. 3Varianta 1 tabulka s hodnotami odporů dle barevného značenírůzné hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelněVarianta 2vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)Stanoviště č. 4vytištěné materiály Scénář hry:Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.Finále hry:Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.Organizační poznámky:Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.
UUCZ-746186
Fyzika>Pracovní listy>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>9.>SŠ
50.00