ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
50
Velikost: 7.2 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2024
Sdílet:

Úniková hra

 

ELEKTRICKÝ OBVOD

 

Průvodní list

 

Úniková hra obsahuje: 

  • 4 tematická stanoviště/místnosti:
    •  Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu 
    • Správné zapojení elektrického obvodu 
    • Odporový kód 
    • Elektrický kvíz 

 

Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi.

 

Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:

Pomůcky a rekvizity:

  • Tabulka nebo papír na výpočty.
  • Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).
  • Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).
  • Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhly

Elektrotechnické pomůcky:

Stanoviště č. 1

  • Varianta 1 
    • elektrotechnické součástky dle zvoleného schématu
    • měřící přístroje - multimetr, zkoušečky apod
  • Varianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!

Stanoviště č. 2

  • elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématu

Tip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.

Stanoviště č. 3

  • Varianta 1 
    • tabulka s hodnotami odporů dle barevného značení
    • různé hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelně
  • Varianta 2
    • vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)

Stanoviště č. 4

  • vytištěné materiály

 

Scénář hry:

  • Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.
  • Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.
  • Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.
  • Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.

Finále hry:

  • Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.
  • Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.
  • Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.

Organizační poznámky:

  • Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
  • Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.
  • Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.

Další produkty od autora Veronika Věcková

760669
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Jednoduchá hra PEXESO na téma ELEKTRICKÝ OBVOD pro černobílý tisk. Materiál obsahuje celkem 34 dvojic kartiček. Sada
25.00 Kč
730367
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Jednoduchá hra PEXESO na téma ENERGETIKA. Materiál obsahuje celkem 34 dvojic kartiček ve variantě ČERNOBÍLÁ a BAREVNÁ
25.00 Kč
730365
Fyzika
9., SŠ
Pracovní listy
Materiály se týkají tématu Energetický mix z minisérie ENERGETICKÉ GRAMOTNOSTI. Jejich součástí je prezentace a pracovní
50.00 Kč
730371
Fyzika
9., SŠ
Přehled učiva
Materiály se týkají tématu Energetická soustava v ČR z minisérie ENERGETICKÉ GRAMOTNOSTI. Jejich součástí je prezentace
50.00 Kč
ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD ÚNIKOVÁ HRA - ELEKTRICKÝ OBVOD
Úniková hra ELEKTRICKÝ OBVOD Průvodní list Úniková hra obsahuje: 4 tematická stanoviště/místnosti: Diagnostika poruchy v elektrickém obvodu Správné zapojení elektrického obvodu Odporový kód Elektrický kvíz  Vhodné pro 2 st. ZŠ a SŠ. Časová náročnost: 45 min. Hra je připravena v barevné i černobílé verzi. Potřebné vybavení k ÚNIKOVÉ HŘE:Pomůcky a rekvizity:Tabulka nebo papír na výpočty.Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).Simulovaný „řídicí panel“ (klávesnice s kódem nebo jednoduchý uzamykatelný box).Nastavitelný zámek na 4 čísla v případě použití boxu/truhlyElektrotechnické pomůcky:Stanoviště č. 1Varianta 1 elektrotechnické součástky dle zvoleného schématuměřící přístroje - multimetr, zkoušečky apodVarianta 2 - vytisknuté materiály oboustranně!Stanoviště č. 2elektrotechnické součástky - baterie (tužkové monočlánky AA 1,5V), LED diody (ideálně v panelu), bzučák, odpory, kondenzátory, tlačítka, spínače, přepínače - dle vybraného schématuTip: je možné využít stavebnici Voltík I., nebo II.Stanoviště č. 3Varianta 1 tabulka s hodnotami odporů dle barevného značenírůzné hodnoty rezistorů zapojené sériovo-paralelněVarianta 2vytisknuté materiály (může být navíc kalkulačka)Stanoviště č. 4vytištěné materiály Scénář hry:Místnost je upravena jako dispečink a servisní stanoviště.Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy řeší postupně. Na každém stanovišti část problému identifikují a opravují.Po splnění úkolu na jednom stanovišti získají kód nebo klíč k dalšímu.Poslední úkol otevře "trezor" s hlavním přepínačem, který obnoví energii.Finále hry:Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci sestaví kompletní heslo nebo získají klíč.Tým odemkne symbolický "trezor" s hlavním přepínačem.Po "zapnutí" hlavního přepínače se symbolicky obnoví dodávka energie a město je zachráněno.Organizační poznámky:Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.Časový limit: 45–60 minut pro celou hru.Hodnocení: Tým, který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.
UUCZ-746186
Fyzika>Pracovní listy>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>9.>SŠ
50.00