Grafomotorika

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
125
Velikost: 4.29 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vendula Hegerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 3. 2023
Sdílet:

Na GRAFOMOTORICE jsem spolupracovala se Silvií Makovskou Menouškovou, ředitelkou Mateřské školy Lovčičky, která napsala úvod a vymyslela koncepci celého souboru.

Milí rodiče, milé paní učitelky,

tento soubor grafomotorických listů si klade nemalý cíl – chce vám pomoci dítě rozvíjet v oblasti grafomotoriky s ohledem na jeho potřeby a schopnosti. Grafomotorika je jedním ze základních kamenů, na nichž dítě staví své vzdělávání. Aby se naučilo správně psát, potřebuje mít přiměřeně rozvinutou oblast jemné motoriky, grafomotoriky, vizuomotoriky a vizualizace. Grafomotorika v sobě ukrývá úchop psacího náčiní, postavení a uvolnění ruky a plynulost tahu s přiměřeným tlakem na podložku.

Dětem do 4 let je zapotřebí především dopřát prostor a příležitost ke kreslení, rozvoji hrubé a jemné motoriky. Poté se soustřeďte na bohatou nabídku činností, které rozvíjejí hrubou i jemnou motoriku a všechny aspekty grafomotoriky. Grafomotorické listy ještě nejsou nutné, některé děti je však chtějí, vybírejte tedy ty jednoduché (dráhy, základní prvky I. skupiny). Zhruba v 5 letech je čas na pečlivý rozvoj pomocí grafomotorických cvičení, která najdete právě v této publikaci.

Vždy respektujte schopnosti dítěte, postupujte od nejjednodušších prvků ke složitějším, náročnost zvyšujte pomalu a dopřejte dítěti čas na zautomatizování a zdokonalení právě zvládnutého prvku.

Další produkty od autora Vendula Hegerová

269312
Tělesná výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor PDF obsahuje 106 listů A4. Najdete zde 44 obrázků se cviky pro děti, ale cvičit mohou samozřejmě i učitelky
199.00 Kč
392245
Nezařazené k předmětu
MŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Obrázek Jana Amose Komenského s jeho citáty. Slouží k výzdobě třídy. V souboru najdete i omalovánky pro děti a záložky.
49.00 Kč
268222
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Ostatní
PEPOVA OROMOTORIKA Co znamená význam slova oromotorika? Jedná se o pohyby mluvních orgánů - rtů, jazyka, tváří a
250.00 Kč
269326
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
8 obrázků, které znázorňují vyučující předměty: Čj, M, Prv, Vv, Prč, Aj, Hv, Tv. V souboru najdete dva druhy rozvrhu -
49.00 Kč
Grafomotorika Grafomotorika
Na GRAFOMOTORICE jsem spolupracovala se Silvií Makovskou Menouškovou, ředitelkou Mateřské školy Lovčičky, která napsala úvod a vymyslela koncepci celého souboru. Milí rodiče, milé paní učitelky, tento soubor grafomotorických listů si klade nemalý cíl – chce vám pomoci dítě rozvíjet v oblasti grafomotoriky s ohledem na jeho potřeby a schopnosti. Grafomotorika je jedním ze základních kamenů, na nichž dítě staví své vzdělávání. Aby se naučilo správně psát, potřebuje mít přiměřeně rozvinutou oblast jemné motoriky, grafomotoriky, vizuomotoriky a vizualizace. Grafomotorika v sobě ukrývá úchop psacího náčiní, postavení a uvolnění ruky a plynulost tahu s přiměřeným tlakem na podložku. Dětem do 4 let je zapotřebí především dopřát prostor a příležitost ke kreslení, rozvoji hrubé a jemné motoriky. Poté se soustřeďte na bohatou nabídku činností, které rozvíjejí hrubou i jemnou motoriku a všechny aspekty grafomotoriky. Grafomotorické listy ještě nejsou nutné, některé děti je však chtějí, vybírejte tedy ty jednoduché (dráhy, základní prvky I. skupiny). Zhruba v 5 letech je čas na pečlivý rozvoj pomocí grafomotorických cvičení, která najdete právě v této publikaci. Vždy respektujte schopnosti dítěte, postupujte od nejjednodušších prvků ke složitějším, náročnost zvyšujte pomalu a dopřejte dítěti čas na zautomatizování a zdokonalení právě zvládnutého prvku.
UUCZ-269299
Grafomotorika>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ
249.00