Materiál obsahuje karty k nalepení na podložku pro BEE BOTa, plán, jak karty nalepit a příkazy pro BEE BOTa, které mají děti naprogramovat.
Potřebujete tedy ještě BEE BOTy a průhledné podložky s čtvercovou sítí 15x15 cm (my máme podložky pod židli z IKEA, přestřižené napůl). Máme jich 12, když si připravíte 12x stejnou podložku může najednou pracovat 12 dětí nebo 12 dvojic.
S prvňáčky začínám jednoduchým plánem, kdy se učí dojet do úlu. Předpokladem je, že už umí BEE BOTa trochu ovládat. Znají význam šipek a ví co BEE BOT udělá při jejich zmáčknutí.
- Jakoukoliv trasou.
2. Přes růžovou kytku. Vymysli více tras.
Později přidávám další kytičky a úkoly děláme postupně
těžší.
3. Dojeď do úlu přes zelenou kytku, přes dvě kytky, přes
všechny tři …Když už děti zvládají i tento úkol, dám všechny
barvy, abychom měli více kombinací cest.
4. Pak děti pak zjišťují, kam dojedou podle zadané cesty
(karty s šipkami). Aby bylo mé řešení správné, musí BEE BOT stát
tak, jak je uvedeno v pokynu. Pokud stojí jinak, jinam dojede.
Posledním krokem je pokus o záznam cesty. Děti si zapisují na tabulku nebo skládají šipky, které mám vytištěné a zalaminované.
Je možné jim dát pracovní list a zaznamenávají přímo pod něj.