Cíle vzdělávacího didaktického materiálu:
- vytváření základů pro práci s informacemi
- postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
- rozvoj kooperativních dovedností
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), orientovat se v prostoru i v rovině
- prakticky získat informace o tvoření dalších barev, procvičit názvy barev základních i doplňkových
- využití získaných vědomostí v praxi (výtvarné činnosti)
- prohlubovat logické myšlení při programování robota
Bee-bot naučí děti poznávat, jaká barva vznikne smícháním dvou nebo tří barev. Propojíme činnost i s VÝTVARNOU VÝCHOVOU. Potřebujeme průhlednou podložku 5x4 pole, do které vsuneme karty dle přiloženého plánku (na toto rozložení jsou úkoly plánovány). 2 hrací plochy ( v první namícháme 7 barev, ve druhé obměnou pozice kartiček 5 barev). Stupňujeme obtížnost.
Obtížnost 1:
Děti zadají naprogramovanou šipkovou cestu, spustí robota. Výsledek neznají. Všímají si, které barvy cestou Bee-bot míjí a ty ihned vyberou z dané hromádky a kladou je vedle sebe, včetně první, na které Bee-bot začíná. Poslední- je vždy smíchaná vzniklá barva v lemovaném kruhu. Bude nalepená i na spodní straně šipkového plánku.
Následně, dle získaných informací, mohou děti ihned vyzkoušet míchání barev reálně (propojení s výtvarnou výchovou) nebo pokládáním průhledných barevných proužků přes sebe na "světelný stůl" (didaktická pomůcka)
Obtížnost 2:
Děti naplánují samy Bee-botovi cestu podle plánku s barvičkami k cíli = výsledné smíchané barvě.
Obtížnost 3:
Děti se pokusí zcela samy naplánovat cestu po barvičkách k výsledné barvě, a to bez jakéhokoliv plánku, na základě dosud získaných informací ze hry.
Soubor obsahuje:
- celkem 18 stran, včetně úvodu
- 2 strany s rozložením karet s barvami na podložku
- 1 strana s použitými barvami na skládání
- 2 strany s šipkovými cestami
- 2 strany s barevnými plánky
- 10 stran s kartami na průhlednou podložku 5x4 pole