Materiál obsahuje karty k vytvoření podložky pro BEE BOTa, plán, jak karty nalepit a příkazy pro BEE BOTa, které mají děti naprogramovat.
Potřebujete tedy ještě BEE BOTy.
Karty vytiskněte a nalepte na balící papír tak, aby neodlézaly rohy a podložka byla hladká. Je možné přiklopit průhlednou podložkou pod židli (ve škole máme podložky z IKEA). BEE BOT po nich hezky jezdí, nezadrhává se.
S touto podložkou můžete pracovat podle vlastní fantazie. Zadávám dětem, kam chci, aby Bee bot dojel, motivuji je, že vydělávají peníze a ukládají si je do banky. Možností je velmi mnoho. Najdi nejkratší cestu do banky, nejdelší cestu, vyhni se desetikorunovým mincím, pětikorunám…
S touto podložkou se už snažíme i zaznamenávat algoritmus cesty. Nejprve jsme začali skládáním šipek na zem pod podložku. Šipky z materiálu jsem vytiskla na barevné papíry, aby měly děti rozlišení i barevné, protože ze začátku jim dělá problém vlevo – vpravo. Pak děti zapisují na tabulku nebo do záznamového listu.
Do pracovních listů si zaznamenávají svou cestu tak, aby se součet mincí rovnal číslu u banky. V druhém hledají své cesty a opět zapíšou cestu pomocí šipek a jakou částku cestou posbírali. Další část jsou jednotlivé příkazy, kdy děti plánují cestu a zapíšou k jakému výsledku došli. Výsledky jsou do 20 a 30.
Některé děti kouknou na trasu a ihned naplánují cestu BEE BOTA, jiné to zkoušejí postupnými kroky. Nejprve část cesty, pak přidají další…