Obsah materiálu:
- 100 kartiček s emoji a větami vyjadřujícími různé emoce, situace a aktivity spojené s každodenním životem.
- 100 kartiček s návrhem řešení.
- 24 návrhů příběhů vytvořených z emoji, které slouží jako inspirace pro tvorbu vlastních příběhů.
- 24 možných příběhů dle zadání.
- Kartičky s emoji pro tvorbu vlastního příběhu.
- Příklad reflexe.
Popis aktivity: Žáci 4. ročníku se v hodině informatiky seznámí s různými emoji, které vyjadřují emoce a situace z každodenního života. Cílem aktivity je naučit se rozpoznávat a pojmenovávat emoce a situace, porozumět jejich významu a používat emoji při tvorbě vět nebo příběhů.
Každý žák nebo skupina žáků si vylosuje kartičku s emoji a větou. Jejich úkolem je:
- Vyjádřit, co daná věta sestavená z emoji znamená.
- Vymyslet příběh, který by odpovídal emoji příběhu.
- Vytvořit vlastní větu nebo příběh.
- Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojicích nebo malých skupinách.
Cíl aktivity:
- Rozpoznávat a pojmenovávat emoce a situace zobrazené pomocí emoji.
- Používat emoji k vyjádření pocitů a situací ve větách a příbězích.
- Rozvíjet kreativitu a komunikační dovednosti při tvorbě vlastních příběhů.
- Pochopit význam symbolů a jejich použití v digitální komunikaci.