Komunikační karty do informatiky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 11.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jitka Prchalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 9. 2025
Sdílet:

Tento materiál obsahuje 70 komunikačních karet, které jsou vhodné pro žáky 2. stupně a SŠ.

Karty jsou připravené k tisku a laminaci - pro opakované použití.

Karty mají za cíl rozvíjet kritické myšlení a schopnost diskutovat o rizicích internetu; podpořit digitální gramotnost a etické chování online; naučit žáky rozpoznávat nebezpečí, ověřovat informace a chránit své soukromí.

Jak s kartami pracovat?

Učitel krátce představí téma: bezpečnost na internetu, sociální sítě, hoaxy.

Diskuze: „Kdy jste se naposledy cítili nejistě online?“ nebo „Co je podle vás největší riziko internetu?“

S kartami lze pracovat ve skupině celé třídy, menší skupinky žáků. Žáci si tahají kartičky a odpovídají na otázky, diskutují mezi sebou. Učitel podporuje argumentaci, klade doplňující otázky. Učitel může zapisovat klíčové myšlenky na tabuli.

S kartami lze i sehrát scénky (kyberšikana, hoax, nebezpečné sdílení).

Tipy pro učitele

Povzbuzujte žáky, aby respektovali odlišné názory.

Využívej reálné příklady z médií nebo vlastních zkušeností.

Pokud se objeví citlivé téma (např. kyberšikana), buď připraven/a nabídnout podporu nebo kontakt na školního psychologa.

Komunikační karty do informatiky Komunikační karty do informatiky
Tento materiál obsahuje 70 komunikačních karet, které jsou vhodné pro žáky 2. stupně a SŠ.
Karty jsou připravené k tisku a laminaci - pro opakované použití.
Karty mají za cíl rozvíjet kritické myšlení a schopnost diskutovat o rizicích internetu; podpořit digitální gramotnost a etické chování online; naučit žáky rozpoznávat nebezpečí, ověřovat informace a chránit své soukromí.
Jak s kartami pracovat?
Učitel krátce představí téma: bezpečnost na internetu, sociální sítě, hoaxy.
Diskuze: „Kdy jste se naposledy cítili nejistě online?“ nebo „Co je podle vás největší riziko internetu?“
S kartami lze pracovat ve skupině celé třídy, menší skupinky žáků. Žáci si tahají kartičky a odpovídají na otázky, diskutují mezi sebou. Učitel podporuje argumentaci, klade doplňující otázky. Učitel může zapisovat klíčové myšlenky na tabuli.
S kartami lze i sehrát scénky (kyberšikana, hoax, nebezpečné sdílení).
Tipy pro učitele
Povzbuzujte žáky, aby respektovali odlišné názory.
Využívej reálné příklady z médií nebo vlastních zkušeností.
Pokud se objeví citlivé téma (např. kyberšikana), buď připraven/a nabídnout podporu nebo kontakt na školního psychologa.
UUCZ-963253
Informatika>Ostatní>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00