Obsah materiálu:
- 30 kartiček s popisem konkrétních situací
- 30 kartiček s doporučeným řešením situace
- Určení typu útoku
Popis aktivity: Materiál je určen pro žáky 2. stupně základní školy v rámci hodin informatiky. Žáci se seznamují s reálnými situacemi kybernetických hrozeb, jako jsou phishingové e-maily, hoaxy, podvodné aplikace, nebezpečné Wi-Fi sítě a další. Každý žák nebo skupina dostane kartičku s popisem konkrétní situace. Jejich úkolem je navrhnout vhodné řešení nebo postup, jak se dané situaci vyhnout. Následně žáci porovnají své odpovědi s řešením uvedeným na odpovědní kartičce a diskutují o rizicích spojených s daným typem útoku.
Žáci mohou pracovat:
- samostatně
- ve dvojicích
- ve skupinách
- diskuzí v celé třídě
Cíl aktivity:
- Naučit žáky rozpoznávat různé typy kybernetických hrozeb.
- Osvojit si bezpečné chování v online prostředí.
- Chápat důsledky vlastních online aktivit a digitální stopy.
- Umět reagovat na potenciální rizika a chránit své soukromí.