Programování bez počítače

Předmět:
Počet stran:
26
Velikost: 628.32 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Zápisník učitele
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2025
Sdílet:

Více o produktu

Materiál obsahuje 10 gradovaných úloh, kde si žáci procvičí symbolický zápis kódu. Součástí je verze pro pohybovou aktivitu venku i verze pro školni třídu, kde není možné tuto aktivitu hrát jako pohybovou.

Úkolem žáků je naprogramovat "robota" tak, aby se do cíle dostal, co nejkratší cestou. V cestě mu stojí překážky. Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení. Úkoly se plní v mřížovém poli. Žák nemusí znát souřadnicový systém.

 

Aktivita obsah:

  • 10 úloh
  • Venkovní pohybová aktivita, která zapojuje žáky.
  • Alternativní verze pro práci ve dvojicích nebo skupinách ve třídě.
  • Gradace úloh.
  • Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení.
  • Práce ve skupině nebo ve dvojici

Materiál obsahuje:

  • Metodiku k aktivitě venku i ve škold
  • Zadání (10×) s řešením
  • Herní pole pro žáky ve třídě
  • 2× Pracovní list s herními poli (žáci si zakreslí sami zadání) do pracovního listu. Pracovní list 1. - 5. úloh a Pracovní list 6. - 10. úloh
  • Karty pro venkovní hru.
  • Materiál lze tisknout černobíle, je zjištěna viditelnost prvků.

Pracovní list není nutné tisknout. Slouží pro záznam a sebehodnocení žáků. Obsahuje prázdná pole. Žáci si překreslí zadání, které učitel vybere. Zadání nejsou předem žákům zadána, aby všichni měli stejný čas na všechny úlohy a mohli o nich diskutovat.

 

Nová informatika RVP ZV

Oblast RVP: Programování

Učivo RVP:

  • řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci
  • kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti
  • programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu;

Výstupy RVP:

  • I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
  • I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení
  • I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu

Další produkty od autora Zápisník učitele

355982
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen pro učitele. Obsahuje teorii, metodiku, návrhy na hodiny, cvičení, hry, pracovní listy a interaktivní
85.00 Kč
603745
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Diář učitelský
Hledáte způsob, jak si usnadnit práci a efektivně plánovat své výukové hodiny? Představuji vám učitelský zápisník v
90.00 Kč
589700
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Diář učitelský
Obsah: Titulní strana Rozdělovníky (strany s nadpisy) Přehled roku (září 2024 – srpen 2025) Plánovač měsíční Plánovač
90.00 Kč
783602
Informatika
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje 8 plakátů na téma Hardware: HDD disk SSD disk RAM paměť procesor BIOS grafická karta síťová karta
25.00 Kč
Programování bez počítače Programování bez počítače
Více o produktuMateriál obsahuje 10 gradovaných úloh, kde si žáci procvičí symbolický zápis kódu. Součástí je verze pro pohybovou aktivitu venku i verze pro školni třídu, kde není možné tuto aktivitu hrát jako pohybovou.Úkolem žáků je naprogramovat "robota" tak, aby se do cíle dostal, co nejkratší cestou. V cestě mu stojí překážky. Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení. Úkoly se plní v mřížovém poli. Žák nemusí znát souřadnicový systém. Aktivita obsah:10 úlohVenkovní pohybová aktivita, která zapojuje žáky.Alternativní verze pro práci ve dvojicích nebo skupinách ve třídě.Gradace úloh.Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení.Práce ve skupině nebo ve dvojiciMateriál obsahuje:Metodiku k aktivitě venku i ve školdZadání (10×) s řešenímHerní pole pro žáky ve třídě2× Pracovní list s herními poli (žáci si zakreslí sami zadání) do pracovního listu. Pracovní list 1. - 5. úloh a Pracovní list 6. - 10. úlohKarty pro venkovní hru.Materiál lze tisknout černobíle, je zjištěna viditelnost prvků.Pracovní list není nutné tisknout. Slouží pro záznam a sebehodnocení žáků. Obsahuje prázdná pole. Žáci si překreslí zadání, které učitel vybere. Zadání nejsou předem žákům zadána, aby všichni měli stejný čas na všechny úlohy a mohli o nich diskutovat. Nová informatika RVP ZVOblast RVP: ProgramováníUčivo RVP:řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situacikontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnostiprogramu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu;Výstupy RVP:I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupůI-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešeníI-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
UUCZ-772722
Informatika>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🤖 Programování
39.95