Více o produktu
Materiál obsahuje 10 gradovaných úloh, kde si žáci procvičí symbolický zápis kódu. Součástí je verze pro pohybovou aktivitu venku i verze pro školni třídu, kde není možné tuto aktivitu hrát jako pohybovou.
Úkolem žáků je naprogramovat "robota" tak, aby se do cíle dostal, co nejkratší cestou. V cestě mu stojí překážky. Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení. Úkoly se plní v mřížovém poli. Žák nemusí znát souřadnicový systém.
Aktivita obsah:
- 10 úloh
- Venkovní pohybová aktivita, která zapojuje žáky.
- Alternativní verze pro práci ve dvojicích nebo skupinách ve třídě.
- Gradace úloh.
- Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení.
- Práce ve skupině nebo ve dvojici
Materiál obsahuje:
- Metodiku k aktivitě venku i ve škold
- Zadání (10×) s řešením
- Herní pole pro žáky ve třídě
- 2× Pracovní list s herními poli (žáci si zakreslí sami zadání) do pracovního listu. Pracovní list 1. - 5. úloh a Pracovní list 6. - 10. úloh
- Karty pro venkovní hru.
- Materiál lze tisknout černobíle, je zjištěna viditelnost prvků.
Pracovní list není nutné tisknout. Slouží pro záznam a sebehodnocení žáků. Obsahuje prázdná pole. Žáci si překreslí zadání, které učitel vybere. Zadání nejsou předem žákům zadána, aby všichni měli stejný čas na všechny úlohy a mohli o nich diskutovat.
Nová informatika RVP ZV
Oblast RVP: Programování
Učivo RVP:
- řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci
- kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti
- programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu;
Výstupy RVP:
- I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
- I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení
- I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu