Programování bez počítače

Předmět:
Počet stran:
26
Velikost: 628.32 KB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2025
Sdílet:

Více o produktu

Materiál obsahuje 10 gradovaných úloh, kde si žáci procvičí symbolický zápis kódu. Součástí je verze pro pohybovou aktivitu venku i verze pro školni třídu, kde není možné tuto aktivitu hrát jako pohybovou.

Úkolem žáků je naprogramovat "robota" tak, aby se do cíle dostal, co nejkratší cestou. V cestě mu stojí překážky. Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení. Úkoly se plní v mřížovém poli. Žák nemusí znát souřadnicový systém.

 

Aktivita obsah:

  • 10 úloh
  • Venkovní pohybová aktivita, která zapojuje žáky.
  • Alternativní verze pro práci ve dvojicích nebo skupinách ve třídě.
  • Gradace úloh.
  • Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení.
  • Práce ve skupině nebo ve dvojici

Materiál obsahuje:

  • Metodiku k aktivitě venku i ve škold
  • Zadání (10×) s řešením
  • Herní pole pro žáky ve třídě
  • 2× Pracovní list s herními poli (žáci si zakreslí sami zadání) do pracovního listu. Pracovní list 1. - 5. úloh a Pracovní list 6. - 10. úloh
  • Karty pro venkovní hru.
  • Materiál lze tisknout černobíle, je zjištěna viditelnost prvků.

Pracovní list není nutné tisknout. Slouží pro záznam a sebehodnocení žáků. Obsahuje prázdná pole. Žáci si překreslí zadání, které učitel vybere. Zadání nejsou předem žákům zadána, aby všichni měli stejný čas na všechny úlohy a mohli o nich diskutovat.

 

Nová informatika RVP ZV

Oblast RVP: Programování

Učivo RVP:

  • řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci
  • kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti
  • programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu;

Výstupy RVP:

  • I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
  • I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení
  • I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu

Další produkty od autora Michaela Marschnerová

469825
Informatika
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Metodika obsahuje přípravy na 6 hodin v psané i video podobě. Video návody na hodiny jsou vytvářeny pro učitele s
90.00 Kč
136484
Informatika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
3D model bezpečnostní přilby s dírou na světlo pro ozobota. Lze upravovat v online programu Tinkercad.com. Model je
0.00 Kč
159182
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Lapbook
Vyzkoušejte si trochu jiný pracovní prostor pro žáky. Tiskne se na A4 oboustranně. Materiál je koncipován jako šablona
30.00 Kč
149370
Informatika
8., 9.
Ostatní
3D model kruhu, kružnice, tečny a sečny kružnice zdarma ke stažení ve formátu STL. Na objektu jsou připraveny plošky na
0.00 Kč
Programování bez počítače Programování bez počítače
Více o produktuMateriál obsahuje 10 gradovaných úloh, kde si žáci procvičí symbolický zápis kódu. Součástí je verze pro pohybovou aktivitu venku i verze pro školni třídu, kde není možné tuto aktivitu hrát jako pohybovou.Úkolem žáků je naprogramovat "robota" tak, aby se do cíle dostal, co nejkratší cestou. V cestě mu stojí překážky. Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení. Úkoly se plní v mřížovém poli. Žák nemusí znát souřadnicový systém. Aktivita obsah:10 úlohVenkovní pohybová aktivita, která zapojuje žáky.Alternativní verze pro práci ve dvojicích nebo skupinách ve třídě.Gradace úloh.Úlohy mají 0, 1 nebo 2 řešení.Práce ve skupině nebo ve dvojiciMateriál obsahuje:Metodiku k aktivitě venku i ve školdZadání (10×) s řešenímHerní pole pro žáky ve třídě2× Pracovní list s herními poli (žáci si zakreslí sami zadání) do pracovního listu. Pracovní list 1. - 5. úloh a Pracovní list 6. - 10. úlohKarty pro venkovní hru.Materiál lze tisknout černobíle, je zjištěna viditelnost prvků.Pracovní list není nutné tisknout. Slouží pro záznam a sebehodnocení žáků. Obsahuje prázdná pole. Žáci si překreslí zadání, které učitel vybere. Zadání nejsou předem žákům zadána, aby všichni měli stejný čas na všechny úlohy a mohli o nich diskutovat. Nová informatika RVP ZVOblast RVP: ProgramováníUčivo RVP:řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situacikontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnostiprogramu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu;Výstupy RVP:I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupůI-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešeníI-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
UUCZ-772722
Informatika>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🤖 Programování
39.95