Obsah materiálu:
- pracovní list s dálnicí
- 13 barevných autíček orientovaných v obou směrech (doprava a doleva)
- 60 kartiček s barevnými předlohami pro přiřazování a procvičování
Výukový charakter:
Materiál je navržen k procvičování barev a prostorové orientace. Děti pracují se základními pojmy „doprava“ a „doleva“ zábavnou formou s barevnými autíčky na dálnici. Mají za úkol přiřazovat autíčka podle barevných předloh a zároveň určovat, zda autíčka jedou vpravo nebo vlevo.
- Prostorová orientace: Děti si osvojují pojmy „doprava“ a „doleva“ a učí se je aplikovat v praxi při přiřazování autíček na dálnici.
- Rozpoznávání barev: Různobarevná autíčka umožňují dětem procvičit vizuální diskriminaci a zlepšit schopnost rozlišovat a pojmenovávat barvy.
- Logické myšlení: Při práci s kartičkami musí děti logicky přiřadit autíčka podle směru a barvy, což podporuje rozvoj analytických schopností.
- Jemná motorika: Při vystřihování a manipulaci s kartičkami děti procvičují úchop, přesnost a koordinaci ruky a oka.
Metodický návod:
Materiál lze využít různými způsoby pro individuální i skupinovou práci:
- Individuální práce: Dítě samostatně přiřazuje autíčka podle směru a barevné předlohy na dálnici. Tato aktivita je ideální pro rozvoj samostatnosti a soustředění.
- Skupinová práce: Děti mohou pracovat v malých skupinách, kde si navzájem pomáhají s přiřazováním autíček, nebo mohou soutěžit, kdo rychleji a správně umístí autíčka na dálnici.
- Speciální pedagogika: Materiál je vhodný i pro děti s vývojovými potřebami. Pomáhá jim porozumět základním prostorovým pojmům, a zároveň podporuje zrakové a motorické dovednosti.