Hvězda na stromečku nebyla! Dívali se kolem, jestli nespadla, hledali po celé místnosti, ale nikde ji nenašli. Štěpánek si na zemi vedle vánočního stromečku všiml drobečků z maminčiných vanilkových rohlíčků a malých otisků botiček.
„Štěpánku, co to je? Kdo to tady nechal, a proč ty botičky jsou tak strašně malinké?“ ptala se Andělka.
„To by mě také zajímalo, Andělko“, odpověděl Štěpán.
Chcete se dozvědět, kdo si půjčil vánoční hvězdu Andělky, Štěpánka, a kam až je zavedou otisky malých botiček?
Samotný příběh v sobě ukrývá jedno velké poselství .... Jste zvědaví, jaké? Tak právě pro Vás a Vaše děti je tento milý vánoční příběh s aktivitami.
Společně budeme:
- tvořit sněhové obrázky, rozsvěcovat hvězdy na nebi, tvořit rytmus za pomocí obrázků, hledat obrázky k vánočním zvykům a tradicím - povídat si o nich, doplňovat obrázky ke koledám, skládat rozbité ozdoby, rozveselovat "smutný vánoční stromeček", přát si přání pro někoho blízkého aj. - čeká nás dohromady 10 interaktivních úkolů
- soubor obsahuje: autorskou zážitkovou pohádku, vlastní autorské kresby hlavních postav ,omalovánky hlavních postav, manuál ke hře, hlavní postavičky k vystřihnutí, "strážci lesa s aktivitami", plánky s hvězdami, neviditelné dveře, jednotlivé aktivity, vánoční zvyky a tradice, "co podniknout v adventním čase".
- Vánoční cesta za ztracenou hvězdou je hra s přesahem - kromě hravého procvičování logopedické prevence jsou aktivitky spojené s "vánočním obdobím" - budeme si povídat o zvycích a tradicích, "mít nezištné přání pro někoho blízkého", a samotný příběh v sobě ukrývá jedno velké poselství (zjistíte které?)
- součástí hry je kromě jiného 10 interaktivních aktivit a BONUS - Tipy na vánoční aktivity s dětmi
- hru lze také využít do adventního kalendáře
- vánoční příběh s aktivitami je vhodná pro děti 3-7 let.
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme jemnou motoriku a zrakové vnímání (tvoříme sněhové obrázky za pomoci předloh a obrázků)
Vzdělávací oblast – Dítě a jeho tělo - rozvíjíme sluchové vnímání (rytmus - zkoušíme rytmus podle pokynů za pomocí obrázků)