Aktivita č.1: (strany 3 až 6)
- vytisknout kartičky ze strany 4, rozstřihnout (3 krát stejné zadání) a rozdat žákům (jednotlivci/dvojice/skupiny) nebo promítnout na interaktivní tabuli
- vytisknout kartičky ze strany 3, rozstřihat a rozmístit po místnosti/venku
- žáci zahájí aktivitu u kterékoli kartičky
- zaznamenají si obrázek, který je na kartičce a vypočítají zadaný příklad
- výsledek příkladu si poznamenají do polského kříže místo příslušného obrázku, např. příklad na kartičce s vlajkou ČR vyjde 36, do kříže na místo místo vlajky ČR si žáci napíší 36
- výsledky příkladů žáci použijí k přešifrování příkladů
- cílem aktivity je, vypočítat číslo, které patří na místo černého otazníku
- materiál obsahuje i řešení, které je možné zobrazit na interaktivní tabuli
Aktivita č.2: (strany 7 až 13)
- aktivita se skládá ze 3 kartiček - A(str. 7 a 8) , B (str. 9 a 10) , C (str. 11 a 12), lze tisknout 4 listy na 1 papír, záleží na vás, jak chcete mít kartičky velké
- cílem aktivity je vypočítat číslo, které patří na místo černého otazníku kartičky A, B a C a z těchto tří čísel “vynásobit nejmenší číslo největším”, výsledek může být kód k odemčení zámečku
- na každé kartičce žáci počítají příklady podle posledního zašifrovaného řádku - najdou si v tabulce rovinný útvar, který je na začátku a následně se v tabulce “pohybují” podle šipek
- např. kartička A - na začátku je růžový obdélník o = ?, žáci vypočítají jeho obvod, pak k výsledku přičtou výsledek obsahu hnědého obdélníku a nakonec odečtou výsledek obsahu fialového obdélníku
- stejným způsobem vyřeší kartičku B i C