Popis aktivity: Aktivita slouží k upevnění znalostí vlastností trojúhelníků.
Cíl: Zopakování či upevnění základních vlastností trojúhelníků.
Sada obsahuje:
strana 1: pokyny pro učitele
strana 2-3: nesložené trimino vhodné z rozstříhání – zadání
strana 4: složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru)
strana 5-6: tabulka s řešením
Možnosti použití:
- Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
- Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
- Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.
Jak s materiálem pracovat:
- Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
- Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dva odpovídající příklady k sobě.
- V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
- Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina (trojúhelník).
- Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
- Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.