ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
9
Velikost: 2.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 2. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje:

Pracovní listy s různými ciferníky pro zvyšování obtížnosti (s čísly / bez čísel)

Zápis času dle digitálních hodin, slovně, doplnění ciferníků

Šablony pro vlastní zadání

Možnost rozstříhat materiál na menší díly

O čem materiál je?

Tento učební materiál je zaměřen na výuku a procvičování hodin pro žáky 1. stupně ZŠ. Žáci si v něm procvičí převod mezi digitálními a analogovými (ručičkovými) hodinami. Materiál nabízí různé úrovně obtížnosti – od ciferníků s čísly až po prázdné šablony, které mohou žáci sami doplňovat.

Cíl materiálu

  • Pomoci žákům osvojit si správné čtení času na ručičkových i digitálních hodinách.
  • Naučit je převádět mezi oběma formáty.
  • Rozvíjet jejich logické myšlení a přesnost při zakreslování času.
  • Nabídnout možnost diferenciace – postupné zvyšování obtížnosti podle schopností žáků.

Využití pro pedagogy

  • Lze použít jako pracovní listy k individuálnímu či skupinovému procvičování.
  • Možnost práce s prázdnými šablonami, do kterých mohou učitelé či žáci sami doplňovat různé časy.
  • Vhodné pro běžné vyučovací hodiny, ale i jako opakovací aktivita či domácí úkol.

Přínos pro žáky

  • Rozvíjí schopnost pracovat s časem v běžném životě.
  • Posiluje matematické a logické dovednosti.
  • Díky variabilitě zadání je aktivita přístupná pro všechny úrovně dovedností.

Proč se učit ručičkové i digitální hodiny?

V současném světě se děti setkávají převážně s digitálními hodinami (na mobilech, počítačích, spotřebičích). Přesto je důležité, aby uměly číst i analogové hodiny, které jsou běžnou součástí škol, veřejných míst a tradičních časoměrných zařízení. Čtení ručičkových hodin navíc pomáhá rozvíjet porozumění číselným vztahům a dělení kruhu na úhly, což má přesah do matematiky.

Klíčové kompetence, které materiál rozvíjí

  • Matematická gramotnost – porozumění číselné soustavě, převod mezi formáty času.
  • Kompetence k řešení problémů – práce s informacemi, hledání souvislostí.

Využití:

  • Testování znalostí
  • Samostatná práce
  • Skupinová práce
  • Domácí příprava

Motivace:

Určování času je praktické a okamžitě využitelné téma. Díky tomuto materiálu žáci vidí, že učení němčiny má reálný přínos pro každodenní život. Vizuální podoba ciferníků a nutnost zaznamenávat nebo číst čas interaktivně zapojuje žáky do učení aktivně a přirozeně podporuje jejich motivaci.

Další produkty od autora PavMa

892225
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Doplňovací hra na rozvoj slovní zásoby (2. stupeň ZŠ) 1. Popis hry Tato hra je navržena jako psaná doplňovací hra pro
35.00 Kč
758834
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 2 x Pracovní list se základní gramatikou na úrovni A1 - verze A, B Řešení Tento pracovní sešit je
45.00 Kč
816178
Český jazyk - gramatika
2., 3.
Pracovní listy
Materiál obsahuje: Čtyři pracovní listy k procvičování tvrdých a měkkých souhlásek Černobílá i barevná verze Ekonomický
40.00 Kč
694783
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: A4 pracovní listy s úkoly pro výpočet objemu a povrchu kolmých hranolů - verze A, B, C, D Řešení pro
45.00 Kč
ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky
Materiál obsahuje:Pracovní listy s různými ciferníky pro zvyšování obtížnosti (s čísly / bez čísel)Zápis času dle digitálních hodin, slovně, doplnění ciferníkůŠablony pro vlastní zadáníMožnost rozstříhat materiál na menší dílyO čem materiál je?Tento učební materiál je zaměřen na výuku a procvičování hodin pro žáky 1. stupně ZŠ. Žáci si v něm procvičí převod mezi digitálními a analogovými (ručičkovými) hodinami. Materiál nabízí různé úrovně obtížnosti – od ciferníků s čísly až po prázdné šablony, které mohou žáci sami doplňovat.Cíl materiáluPomoci žákům osvojit si správné čtení času na ručičkových i digitálních hodinách.Naučit je převádět mezi oběma formáty.Rozvíjet jejich logické myšlení a přesnost při zakreslování času.Nabídnout možnost diferenciace – postupné zvyšování obtížnosti podle schopností žáků.Využití pro pedagogyLze použít jako pracovní listy k individuálnímu či skupinovému procvičování.Možnost práce s prázdnými šablonami, do kterých mohou učitelé či žáci sami doplňovat různé časy.Vhodné pro běžné vyučovací hodiny, ale i jako opakovací aktivita či domácí úkol.Přínos pro žákyRozvíjí schopnost pracovat s časem v běžném životě.Posiluje matematické a logické dovednosti.Díky variabilitě zadání je aktivita přístupná pro všechny úrovně dovedností.Proč se učit ručičkové i digitální hodiny?V současném světě se děti setkávají převážně s digitálními hodinami (na mobilech, počítačích, spotřebičích). Přesto je důležité, aby uměly číst i analogové hodiny, které jsou běžnou součástí škol, veřejných míst a tradičních časoměrných zařízení. Čtení ručičkových hodin navíc pomáhá rozvíjet porozumění číselným vztahům a dělení kruhu na úhly, což má přesah do matematiky.Klíčové kompetence, které materiál rozvíjíMatematická gramotnost – porozumění číselné soustavě, převod mezi formáty času.Kompetence k řešení problémů – práce s informacemi, hledání souvislostí.Využití:Testování znalostíSamostatná práceSkupinová práceDomácí přípravaMotivace:Určování času je praktické a okamžitě využitelné téma. Díky tomuto materiálu žáci vidí, že učení němčiny má reálný přínos pro každodenní život. Vizuální podoba ciferníků a nutnost zaznamenávat nebo číst čas interaktivně zapojuje žáky do učení aktivně a přirozeně podporuje jejich motivaci.
UUCZ-788177
Matematika>Prvouka>Pracovní listy>Testy a písemky>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🕐 Hodiny - čas
40.00