ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
9
Velikost: 2.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 2. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje:

Pracovní listy s různými ciferníky pro zvyšování obtížnosti (s čísly / bez čísel)

Zápis času dle digitálních hodin, slovně, doplnění ciferníků

Šablony pro vlastní zadání

Možnost rozstříhat materiál na menší díly

O čem materiál je?

Tento učební materiál je zaměřen na výuku a procvičování hodin pro žáky 1. stupně ZŠ. Žáci si v něm procvičí převod mezi digitálními a analogovými (ručičkovými) hodinami. Materiál nabízí různé úrovně obtížnosti – od ciferníků s čísly až po prázdné šablony, které mohou žáci sami doplňovat.

Cíl materiálu

  • Pomoci žákům osvojit si správné čtení času na ručičkových i digitálních hodinách.
  • Naučit je převádět mezi oběma formáty.
  • Rozvíjet jejich logické myšlení a přesnost při zakreslování času.
  • Nabídnout možnost diferenciace – postupné zvyšování obtížnosti podle schopností žáků.

Využití pro pedagogy

  • Lze použít jako pracovní listy k individuálnímu či skupinovému procvičování.
  • Možnost práce s prázdnými šablonami, do kterých mohou učitelé či žáci sami doplňovat různé časy.
  • Vhodné pro běžné vyučovací hodiny, ale i jako opakovací aktivita či domácí úkol.

Přínos pro žáky

  • Rozvíjí schopnost pracovat s časem v běžném životě.
  • Posiluje matematické a logické dovednosti.
  • Díky variabilitě zadání je aktivita přístupná pro všechny úrovně dovedností.

Proč se učit ručičkové i digitální hodiny?

V současném světě se děti setkávají převážně s digitálními hodinami (na mobilech, počítačích, spotřebičích). Přesto je důležité, aby uměly číst i analogové hodiny, které jsou běžnou součástí škol, veřejných míst a tradičních časoměrných zařízení. Čtení ručičkových hodin navíc pomáhá rozvíjet porozumění číselným vztahům a dělení kruhu na úhly, což má přesah do matematiky.

Klíčové kompetence, které materiál rozvíjí

  • Matematická gramotnost – porozumění číselné soustavě, převod mezi formáty času.
  • Kompetence k řešení problémů – práce s informacemi, hledání souvislostí.

Využití:

  • Testování znalostí
  • Samostatná práce
  • Skupinová práce
  • Domácí příprava

Motivace:

Určování času je praktické a okamžitě využitelné téma. Díky tomuto materiálu žáci vidí, že učení němčiny má reálný přínos pro každodenní život. Vizuální podoba ciferníků a nutnost zaznamenávat nebo číst čas interaktivně zapojuje žáky do učení aktivně a přirozeně podporuje jejich motivaci.

Další produkty od autora PavMa

639653
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Materiál obsahuje: 54 kartiček 18 kartiček s obrázkem známého druhu zeleniny. 18 kartiček s označením této zeleniny v
45.00 Kč
630509
Německý jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Materiál obsahuje: 36 kartiček 12 kartiček s obrázkem lesního zvířete 12 kartiček s označením zvířete v německém jazyce
45.00 Kč
675291
Chemie
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 2 A4 testy vztahující se k otázkám karbonylových a karboxylových sloučenin (po 14 otázkách) VARIANTY
35.00 Kč
689038
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 4 A4 pracovní listy na základní příklady s procenty - verze A, B, C, D, Řešení pro každou verzi
40.00 Kč
ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky ČAS: Učíme se hodiny - pracovní listy s ciferníky
Materiál obsahuje:Pracovní listy s různými ciferníky pro zvyšování obtížnosti (s čísly / bez čísel)Zápis času dle digitálních hodin, slovně, doplnění ciferníkůŠablony pro vlastní zadáníMožnost rozstříhat materiál na menší dílyO čem materiál je?Tento učební materiál je zaměřen na výuku a procvičování hodin pro žáky 1. stupně ZŠ. Žáci si v něm procvičí převod mezi digitálními a analogovými (ručičkovými) hodinami. Materiál nabízí různé úrovně obtížnosti – od ciferníků s čísly až po prázdné šablony, které mohou žáci sami doplňovat.Cíl materiáluPomoci žákům osvojit si správné čtení času na ručičkových i digitálních hodinách.Naučit je převádět mezi oběma formáty.Rozvíjet jejich logické myšlení a přesnost při zakreslování času.Nabídnout možnost diferenciace – postupné zvyšování obtížnosti podle schopností žáků.Využití pro pedagogyLze použít jako pracovní listy k individuálnímu či skupinovému procvičování.Možnost práce s prázdnými šablonami, do kterých mohou učitelé či žáci sami doplňovat různé časy.Vhodné pro běžné vyučovací hodiny, ale i jako opakovací aktivita či domácí úkol.Přínos pro žákyRozvíjí schopnost pracovat s časem v běžném životě.Posiluje matematické a logické dovednosti.Díky variabilitě zadání je aktivita přístupná pro všechny úrovně dovedností.Proč se učit ručičkové i digitální hodiny?V současném světě se děti setkávají převážně s digitálními hodinami (na mobilech, počítačích, spotřebičích). Přesto je důležité, aby uměly číst i analogové hodiny, které jsou běžnou součástí škol, veřejných míst a tradičních časoměrných zařízení. Čtení ručičkových hodin navíc pomáhá rozvíjet porozumění číselným vztahům a dělení kruhu na úhly, což má přesah do matematiky.Klíčové kompetence, které materiál rozvíjíMatematická gramotnost – porozumění číselné soustavě, převod mezi formáty času.Kompetence k řešení problémů – práce s informacemi, hledání souvislostí.Využití:Testování znalostíSamostatná práceSkupinová práceDomácí přípravaMotivace:Určování času je praktické a okamžitě využitelné téma. Díky tomuto materiálu žáci vidí, že učení němčiny má reálný přínos pro každodenní život. Vizuální podoba ciferníků a nutnost zaznamenávat nebo číst čas interaktivně zapojuje žáky do učení aktivně a přirozeně podporuje jejich motivaci.
UUCZ-788177
Matematika>Prvouka>Pracovní listy>Testy a písemky>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🕐 Hodiny - čas
40.00