Kolik je hodin? Poznáváme čas (půl, celá).

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
52
Velikost: 80.54 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčiTerka !
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 7. 2025
Sdílet:

Materiál pomáhá dětem naučit se správně pracovat s časem na ručičkových i digitálních hodinách. Díky různorodým aktivitám – kolíčkování, skládání a zaznačování času – si děti osvojují nejen čtení času, ale i jeho různé zápisy. 

Materiál obsahuje

  • Pouze celé hodiny a půlhodiny, což usnadňuje první seznámení s určováním času.
  • Přehled hodin pro lepší orientaci + A5 hodiny pro zaznamenávání času.
  • Kartičky s hodinami, které jsou rozděleny na dvě časová období:
    • Ráno + dopoledne (00:30–12:00)
    • Odpoledne + večer (12:30–00:00)
  • Tři aktivity, které propojují ručičkové a digitální hodiny
  • Kolíčkování obsahuje i správné řešení.

 

Jak pracovat s materiálem

  • Materiál vytiskněte, zalaminujte a kartičky vystřihněte.
  • Žáci procvičují rozpoznávání a zápis času na ručičkových i digitálních hodinách.
  • Kolíčkování
    • Žák si vezme kartičku s ručičkovými hodinami a vybere správný digitální čas.
    • Na vybraný čas připevní kolíček.
    • Aktivita rozvíjí vizuální porovnání ručičkového a digitálního času.
  • Skládačka
    • Každá skládačka se skládá ze 4 dílků: ručičkové hodiny, dvě varianty digitálního času a větu s časovým údajem (např. „Je pět hodin.“)
    • Žáci hledají správné dílky a skládají je dohromady.
    • Aktivita podporuje logické myšlení a porozumění různým zápisům času.
  • Zaznačování času na ručičkové hodiny
    • Žák dostane kartičku s větou nebo digitálním časem.
    • Pomocí fixy zaznačí správný čas.
    • Aktivita učí správně nastavit ručičkové hodiny podle digitálního zápisu či věty.



Možnosti využití materiálu

  • Individuální práce – žáci pracují samostatně s kartičkami podle svého tempa.
  • Skupinová aktivita – lze využít jako soutěžní hru nebo týmovou spolupráci.
  • Opakovací cvičení – vhodné jako opakování učiva nebo rozcvička na začátku hodiny.
  • Stanoviště – každá aktivita může být samostatným stanovištěm, kde si žáci střídavě procvičují různé dovednosti.


 

Další produkty od autora UčiTerka !

976577
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Materiál Agáta abeceda obsahuje celou abecedu velkých tiskacích písmenech a různé varianty stonožek určené k procvičování abecedy. Úkoly jsou zaměřeny na seřazování písmen podle abecedy a doplňování chybějících písmen.
50.00 Kč
817508
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Zábavné čtení s porozuměním v 7 různých sadách! Děti čtou věty, hledají odpovídající obrázky, doplňují písmena a
30.00 Kč
1023239
Nezařazené k předmětu
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Didaktický materiál o svatém Martinovi rozvíjí čtení s porozuměním, logické myšlení a poznávání tradic zábavnou formou
40.00 Kč
799978
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje Tři barevně odlišené sady hadů podle úrovně obtížnosti: Počítání do 10 Počítání do 20 Počítání do 30
30.00 Kč
Kolik je hodin? Poznáváme čas (půl, celá). Kolik je hodin? Poznáváme čas (půl, celá).
Materiál pomáhá dětem naučit se správně pracovat s časem na ručičkových i digitálních hodinách. Díky různorodým aktivitám – kolíčkování, skládání a zaznačování času – si děti osvojují nejen čtení času, ale i jeho různé zápisy. Materiál obsahujePouze celé hodiny a půlhodiny, což usnadňuje první seznámení s určováním času.Přehled hodin pro lepší orientaci + A5 hodiny pro zaznamenávání času.Kartičky s hodinami, které jsou rozděleny na dvě časová období:Ráno + dopoledne (00:30–12:00)Odpoledne + večer (12:30–00:00)Tři aktivity, které propojují ručičkové a digitální hodinyKolíčkování obsahuje i správné řešení. Jak pracovat s materiálemMateriál vytiskněte, zalaminujte a kartičky vystřihněte.Žáci procvičují rozpoznávání a zápis času na ručičkových i digitálních hodinách.KolíčkováníŽák si vezme kartičku s ručičkovými hodinami a vybere správný digitální čas.Na vybraný čas připevní kolíček.Aktivita rozvíjí vizuální porovnání ručičkového a digitálního času.SkládačkaKaždá skládačka se skládá ze 4 dílků: ručičkové hodiny, dvě varianty digitálního času a větu s časovým údajem (např. „Je pět hodin.“)Žáci hledají správné dílky a skládají je dohromady.Aktivita podporuje logické myšlení a porozumění různým zápisům času.Zaznačování času na ručičkové hodinyŽák dostane kartičku s větou nebo digitálním časem.Pomocí fixy zaznačí správný čas.Aktivita učí správně nastavit ručičkové hodiny podle digitálního zápisu či věty.Možnosti využití materiáluIndividuální práce – žáci pracují samostatně s kartičkami podle svého tempa.Skupinová aktivita – lze využít jako soutěžní hru nebo týmovou spolupráci.Opakovací cvičení – vhodné jako opakování učiva nebo rozcvička na začátku hodiny.Stanoviště – každá aktivita může být samostatným stanovištěm, kde si žáci střídavě procvičují různé dovednosti. 
UUCZ-813935
Matematika>Prvouka>Skládačky>Kolíčkování>Ostatní>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🕐 Hodiny - čas
40.00