ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
21
Velikost: 558.43 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 10. 2023
-9 % 32 Kč
29,12 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem a tvoří dohromady velký trojúhelník (1 bílá uprostřed a 3 barevné dokola). Na zadní straně karet je kontrola. Čtveřice jsou tvořeny shodnými částmi celku vyjádřených zlomkem v základním tvaru, desetinným číslem, procenty a dalším zlomkem (desetinným či jiným, pokud je desetinný zlomek současně zlomkem v základním tvaru).

Cíl: Zopakování či upevnění znalosti shodných částí celku vyjádřených zlomkem, procenty a desetinným číslem.

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-21: 20 sad karet s výsledky (+ řešení)

Strany 2-21 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně).

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-21 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet (karty z jedné sady jsou očíslované stejnými čísly).

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě.
  3. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 4 sady méně.
  4. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  5. Poté proveďte kontrolu – kontrola je na druhé straně karet (karty jsou označeny čísly).
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

81415
Matematika
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Ve výrazech je třeba
30.00 Kč
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
73503
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na porovnávání zlomků (vyber nejmenší zlomek, největší zlomek, zlomky menší
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
296116
Matematika
4., 5.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek
30.00 Kč
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
326266
Chemie
8.
Běhací diktát
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 25 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky) ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem a tvoří dohromady velký trojúhelník (1 bílá uprostřed a 3 barevné dokola). Na zadní straně karet je kontrola. Čtveřice jsou tvořeny shodnými částmi celku vyjádřených zlomkem v základním tvaru, desetinným číslem, procenty a dalším zlomkem (desetinným či jiným, pokud je desetinný zlomek současně zlomkem v základním tvaru). Cíl: Zopakování či upevnění znalosti shodných částí celku vyjádřených zlomkem, procenty a desetinným číslem. Sada obsahuje: strana 1: pokyny pro učitele strana 2-21: 20 sad karet s výsledky (+ řešení) Strany 2-21 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně). Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-21 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Kontrola je vždy na zadní straně karet (karty z jedné sady jsou očíslované stejnými čísly). Jak s materiálem pracovat: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 4 sady méně. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Poté proveďte kontrolu – kontrola je na druhé straně karet (karty jsou označeny čísly). Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-122113
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ>Speciální pedagogika
32.00