ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
21
Velikost: 580.33 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 2. 2025
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem a tvoří dohromady velký trojúhelník (1 bílá uprostřed a 3 barevné dokola). Na zadní straně karet je kontrola. Čtveřice jsou tvořeny shodnými částmi celku vyjádřených zlomkem v základním tvaru, desetinným číslem, procenty a dalším zlomkem (desetinným či jiným, pokud je desetinný zlomek současně zlomkem v základním tvaru).

Cíl: Zopakování či upevnění znalosti shodných částí celku vyjádřených zlomkem, procenty a desetinným číslem.

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-21: 20 sad karet s výsledky (+ řešení)

Strany 2-21 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně).

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-21 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet (karty z jedné sady jsou očíslované stejnými čísly).

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě.
  3. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 4 sady méně.
  4. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  5. Poté proveďte kontrolu – kontrola je na druhé straně karet (karty jsou označeny čísly).
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

281250
Matematika
2., 3., Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 2
30.00 Kč
586276
Matematika
5., 6., 7.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 17 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
33.00 Kč
154008
Chemie
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Na jedné kartě je vždy slovně zadaný prvek, na další kartě jeho chemická
25.00 Kč
224462
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na násobení a dělení v rozsahu malé násobilky
25.00 Kč
ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky) ČÁST CELKU – ZLOMEK, DESETINNÉ ČÍSLO, PROCENTA (slož trojúhelníky)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem a tvoří dohromady velký trojúhelník (1 bílá uprostřed a 3 barevné dokola). Na zadní straně karet je kontrola. Čtveřice jsou tvořeny shodnými částmi celku vyjádřených zlomkem v základním tvaru, desetinným číslem, procenty a dalším zlomkem (desetinným či jiným, pokud je desetinný zlomek současně zlomkem v základním tvaru).Cíl: Zopakování či upevnění znalosti shodných částí celku vyjádřených zlomkem, procenty a desetinným číslem.Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-21: 20 sad karet s výsledky (+ řešení)Strany 2-21 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně).Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-21 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet (karty z jedné sady jsou očíslované stejnými čísly).Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 4 sady méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – kontrola je na druhé straně karet (karty jsou označeny čísly).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-122113
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ>Speciální pedagogika
32.00