ČÁST CELKU (zlomky, procenta)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 1.49 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 7. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou.

Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

616784
Biologie
8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 15 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
39.00 Kč
261842
Matematika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují slovní zadání s vyjádřením části celku (polovina, čtvrtina
26.00 Kč
75302
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 6 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
115390
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na procvičení základních pojmů a vlastností rovinných útvarů (body, přímky
27.00 Kč
ČÁST CELKU (zlomky, procenta) ČÁST CELKU (zlomky, procenta)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou.Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti. Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)
UUCZ-152102
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00