ČÁST CELKU (zlomky, procenta)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 1.49 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 7. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou.

Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

47951
Fyzika
6.
Skládačky
Aktivita slouží k upevnění označení jednotlivých veličin, jejich základních jednotek a způsobech měření. Sada obsahuje
25.00 Kč
776153
Matematika
4., 5.
Skládačky
Výukový materiál obsahuje 30 příkladů na procvičení předností matematických operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení
28.00 Kč
281292
Matematika
2., 3., Speciální pedagogika
Skládačky
11 SAD KARET na procvičení malé násobilky - násobení i dělení. Devět sad obsahuje příklady procvičení násobilky jednoho
99.00 Kč
1027262
Fyzika
6.
Skládačky
Každé trimino obsahuje: pokyny pro učitele nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání složené trimino – řešení
80.00 Kč
ČÁST CELKU (zlomky, procenta) ČÁST CELKU (zlomky, procenta)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou.Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti. Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)
UUCZ-152102
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00