ČÁST CELKU (zlomky, procenta)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 1.49 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 7. 2022
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou.

Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

295084
Matematika
7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s výrazy. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na procvičení určení
26.00 Kč
-9 % 26 Kč
23,66 Kč
456043
Matematika
8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 19 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
315720
Fyzika
4., 5., 6.
Já mám, kdo má
Soubor obsahuje 4 různé aktivity na procvičení převodů jednotek délky. Já mám, kdo má…? – Převody jednotek DÉLKY Popis
99.00 Kč
-9 % 99 Kč
90,09 Kč
234589
Matematika
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na základní početní operace s desetinnými čísly. V
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
ČÁST CELKU (zlomky, procenta) ČÁST CELKU (zlomky, procenta)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s vyjádřením části celku pomocí procent nebo zlomků. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou. Cíl: Zopakování či upevnění určení počtu procent. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené). Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.   Zdroj obrázku: otisk tlapky mého psa (grafická úprava od Petry Vackové)
UUCZ-152102
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00