Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení.
Pomůcky
- hrací kostka,
- figurka - libovolný předmět, např. guma,
Obsah
- 5 herních plánů:
- 1. plánek pouze násobení, např.: (2)·(-4),-6·(+3),
- 2. plánek pouze násobení, např.:-6·4, 5·(-3),
- 3. plánek pouze dělení, např.: (-24):(8), (-9):(-3),
- 4. plánek kombinace násobení a dělení, např.: -27:(-9), (-3)·(-3),
- 4. plánek kombinace s hranatými závorkami: (-5)·[+(-3)], -21:[-(-3)],
- v každém plánku celkem 28 příkladů,
- kopírovatelný PL - vhodný tisk 2 stránky na 1 list,
- řešení pro žáky ke kontrole.
Možný způsob hry
- žáci začínají na políčku START, první hodí kostkou. Zjistí na jaký příklad by měl figurku posunout, ten spočítá.
- Má-li ho správně figurku posune, má-li ho špatně (spoluhráč správnost kontroluje) o počet polí se posune spoluhráč.
- Pro kontrolu žákům můžete vytisknout i řešení, s kterým si to zkontrolují v případě, že si ani jeden není jistý správným výsledkem.
- Pokud žáci dohrají hru rychle, mohou hrát další kolo.