Násobení a dělení celých čísel - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
12
Velikost: 19.43 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 8. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
    • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
    • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • násobení lehčí příklady typu: +3·(-9); +6·9; -8·(-9)
    • 21 políček s příklady,
    • 29 políček s příklady,
  • násobení těžší příklady typu: -(+9)·(-8); +(-7·7); -(-9)·(+9)
    • 36 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,
  • dělení těžší příklady typu: -(-21:7); +(-3):(-3);-(-2):(-2)
    • 30 políček s příklady,
  • násobení a dělení těžší
    • 38 políček s příklady,

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

656973
Matematika
Běhací diktát
Zpestřete svou výuku interaktivními kartami s úlohami na grafické řešení lineárních nerovnic. Tři úrovně obtížnosti
49.00 Kč
310555
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden řádek + třeba jako počítání na víkend
34.00 Kč
202124
Matematika
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické počítání se zlomky složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali
30.00 Kč
997482
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Grafické pracovní listy k násobení zlomků. Žáci objevují princip vybarvováním a pozorováním. Ideální pro vizuální žáky a
40.00 Kč
Násobení a dělení celých čísel - hadi a žebříky Násobení a dělení celých čísel - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, násobení lehčí příklady typu: +3·(-9); +6·9; -8·(-9) 21 políček s příklady, 29 políček s příklady, násobení těžší příklady typu: -(+9)·(-8); +(-7·7); -(-9)·(+9) 36 políček s příklady, 38 políček s příklady, dělení těžší příklady typu: -(-21:7); +(-3):(-3);-(-2):(-2) 30 políček s příklady, násobení a dělení těžší 38 políček s příklady, Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.
UUCZ-332905
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>6.>7.
34.00