DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
33
Velikost: 42.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající DUHOVÁ PASTELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 12. 2023
Sdílet:

Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě.

Soubor obsahuje:

karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup)

tabulka pro zápis výsledků (formát A4)

řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4)

18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5)

18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)

 

Náměty na využití:

1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci. 

2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli.

3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady.

4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek.

5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí.

6. Po ukončení aktivity vyučující s žáky vytvoří nástěnku z přiložených obrázků. 

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:
P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí

Další produkty od autora DUHOVÁ PASTELKA

138356
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Krásná památka na tematickou školu v přírodě. 27 motivů diplomů na školu v přírodě - 1.-3. místo námořníci piráti
60.00 Kč
8802
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje 2 listy s prázdninovou tematikou. Varianta č. 1 – (Po)prázdninové bingo Každý žák dostane nakopírovaný
25.00 Kč
451164
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Vyfoťte žáky, přilepte vybarvenou čepici ke každému.
0.00 Kč
54073
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
36 barevných plakátů A3 učiva MATEMATIKY 5. třídy Vystavte žákům učivo matematiky - měňte v průběhu školního roku
100.00 Kč
DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků
Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě. Soubor obsahuje: karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup) tabulka pro zápis výsledků (formát A4) řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)   Náměty na využití: 1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci.  2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli. 3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady. 4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek. 5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí. 6. Po ukončení aktivity vyučující s žáky vytvoří nástěnku z přiložených obrázků. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí
UUCZ-129032
Matematika>Ostatní>3.>🌍 Den Země
40.00