DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Téma:
Počet stran:
33
Velikost: 8.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 1. 2024
Sdílet:

Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě. 

 

Soubor obsahuje:

  • karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup)
  • tabulka pro zápis výsledků (formát A4)
  • řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4)
  • 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5)
  • 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)

 

Náměty na využití:

1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci. 

2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli.

3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady.

4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek.

5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí.

 
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:
P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí

Další produkty od autora Katka Helisová

413311
Pracovní činnosti
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Soubor obsahuje: 5 šablon velikosti A3 Věková kategorie: 1.-4. třída Postup práce: Šablony vytiskneme, na kopírce
39.00 Kč
3853
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
21 druhů odměňovacích/motivačních kartiček vždy ve verzi pro holky a kluky (celkem 41 kartiček) ve velikosti vizitky do
55.00 Kč
545296
Přírodověda
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Přehled učiva
Ozvláštněte hodiny vlastivědy nebo zeměpisu nebo nástěnky ke Dni Země. Soubor obsahuje 20 A4 s číselnou zajímavostí o
45.00 Kč
400681
Dějepis
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Kompletní informace o historii vzniku Československa - první světová válka, Masaryk a jeho spolupracovníci, vznik
60.00 Kč
DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků DEN ZEMĚ - běhací matematika - rozkládání odpadků
Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě.    Soubor obsahuje: karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup) tabulka pro zápis výsledků (formát A4) řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)   Náměty na využití: 1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci.  2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli. 3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady. 4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek. 5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí.  Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí
UUCZ-130021
Matematika>Ostatní>4.>Den Země
45.00