DEN ZEMĚ - běhací matematika - odpady

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
33
Velikost: 42.88 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 1. 2024
Sdílet:

Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě.

 

Soubor obsahuje:

karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup)

tabulka pro zápis výsledků (formát A4)

řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4)

18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5)

18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)

 

Náměty na využití:

1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci. 

2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli.

3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady.

4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek.

5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:
P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí

Další produkty od autora DUHOVÁ PASTELKA

22621
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Připomeňte žákům, proč by měli číst. Vyzdobte jim učebnu čtení, školní knihovnu, čtecí koutek. Soubor obsahuje 5 plakátů
40.00 Kč
705981
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Společně vytvořte barevného koně svatého Martina, naučte se domlouvat a spojte své síly v krásný obraz! · Soubor
45.00 Kč
477522
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Kalendář pro děti
Barevné, univerzální na každý rok, tisk až do A3. Připravte na nástěnku dětem každý měsíc informace o akcích a dalších
40.00 Kč
141129
Matematika
5.
Ostatní
Nemáte inspiraci? Neudržíte děti ve třídě? Běhací slovní úlohy s letní tematikou zahrnují všechno učivo 5. třídy. Žáci
39.00 Kč
DEN ZEMĚ - běhací matematika - odpady DEN ZEMĚ - běhací matematika - odpady
Děti aktivní formou zjišťují, jak dlouho různé druhy odpadů zůstávají v přírodě.   Soubor obsahuje: karty druhů odpadů a jejich rozkladu na nástěnku (výstup) tabulka pro zápis výsledků (formát A4) řešení tabulky pro zápis výsledků (formát A4) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků s příklady (formát A5) 18 karet s obrázky jednotlivých odpadků bez příkladů (učitel si dle potřeby vytvoří sám)   Náměty na využití: 1. Učitel na Den Země vede diskuzi s žáky na téma Proč si děláme z planety smetiště? Ukáže obrázky z internetu – znečištěná moře, plasty v přírodě aj. Zdůrazňuje důležitost třídění odpadů a vysvětlí jejich recyklaci.  2. Žákům zdůrazní, že každý odpadek, který kdokoli odhodí, zůstává v přírodě mnoho let, mnohdy i celé generace. Zkusí žáky nechat tipovat, za jak dlouho se v přírodě rozloží např. sklo, papír atd. Tipy zapíše na tabuli. 3. Začíná aktivita. Každý žák/dvojice/skupina dostane A4 list s přehledem odpadků. Učitel má již předem rozmístěny ve třídě/na chodbě/školní zahradě/lese karty s příklady. 4. Úkolem každého žáka/dvojice/skupiny je správně vypočítat příklady pod obrázky a správně zapsat výsledek ke konkrétnímu odpadku. Pozor, žáci mají na záznamovém archu slova, na kartách jsou obrázky. Je na vyučujícím, zda dovolí žákům chodit se záznamovým archem, nebo žáci budou běhat pouze s pomocným čistým papírem na případné výpočty a vedoucímu skupiny, který zůstává na místě, přiběhnou pouze nahlásit správný výsledek. 5. Aktivitu vyučující vyhodnotí dle svého uvážení – nejrychlejší, největší počet správných výsledků aj. Vrátí se rovněž k odhadům, které žáci uváděli před započetím aktivity, a vyhodnotí.Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Očekávané výstupy:P-9-7-04 - uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí
UUCZ-130545
Matematika>Ostatní>5.>🌍 Den Země
45.00