Obsah
- na každém listu 9 položek, list obsahuje 2 slupce, tedy žáci spočítají 18 příkladů na jednom PL.
- počítají kolik stojí 1ks nebo 1 kg dané položky nákupu, nakupuji v obchodě na rohu a v supermarketu - ceny se liší,
- 1PL: obsahuje celočíselné množství položek v ceně v desetinných číslech, např.: 3x cupcake za 1,5€.
- 2. PL: položky nakupovány v množství zadaným desetinnými čísly, např.: 0,5kg ananasu za 0,57€,
- volitelně: výpočet ceny v Kč 1€ = 24,06Kč (násobení desetinných čísel)
- 18 příkladů na převod historických a anglo-amerických jednotek (loket, sáh, yard, míle,...)
- řešení pro učitele - psáno červeně.
Způsob práce
- nakopírujte do dvojice, skupiny, nebo samostatně,
- poslední řádek v pracovních listech a nákupem obsahuje údaj celkem: můžete napsat výsledek na tabuli, žáci si po spočítání celého PL mohou zkontrolovat (procvičí si sčítání desetinných čísel),
- pokud jsou někteří žáci hotoví s zjišťováním 1ks/1kg v eurech přidala jsem převod 1€ na Kč, mohou tedy zjišťovat cenu v Kč a tím si procvičují násobení desetinných čísel,
- u převodů jednotek jsem v úvodu zařadila tipovačku/spojovačku, kde žáci tipují kolik 1 palec = ....... cm, 1 loket = ..... cm, nechám žáky chvíli pracovat a pak společně kontrolujeme, tím mají žáci zápis převodů hotový a pouští se samostatně do zjišťování např.: 2 palce = 5,08 cm. Využívají přitom násobení i dělení, např.: 1 míle = 1,6km = 1 600m = 1 758yardů