Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání celých čísel, nabízím 4 obtížnosti. 8 PL na každém 6 čtveřic, celkem 192 příkladů! Vytvořeno zadání pro stříhání žáky.
Pomůcky
- nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
- tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti,
Obsah
- rozděleno na 4 obtížnosti, každá řešení pro učitele a rozvržení pro stříhání žáky,
- 1.1 a 1.2 lze znázorňovat pomocí číselné osy obsahuje menší čísla, 2-9; -3-6
- 2.1 a 2.2 obsahuje větší čísla, -18+8; 9-28
- 3.1 a 3.2 menší čísla a dvě znaménka vedle sebe, -(+6)+(-6); -(-3)-(+21)
- 4.1 a 4.2 dvě znaménka vedle sebe a větší čísla, -(-12)-(+36); -[(-13)+(+42)]
Způsoby práce
- podle zdatnosti žáka lze zvolit různé obtížnosti čtveřic, 1. obtížnost: 1.1 a 1.2, druhá obtížnost 2.1 a 2.2, atd...
- jedné třídě zadejte vystříhat, zalaminujte a dalším třídám předkládejte už zalaminované,
- Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně každou obtížnost vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost,
- aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd...
- Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu.
- vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu.
- Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení.
- žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.