Celá čísla - sčítání, odčítání - 4 obtížnosti

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 6.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2023
Sdílet:

Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání celých čísel, nabízím 4 obtížnosti. 8 PL na každém 6 čtveřic, celkem 192 příkladů! Vytvořeno zadání pro stříhání žáky.

Pomůcky

  • nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
  • tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti,

Obsah

  • rozděleno na 4 obtížnosti, každá řešení pro učitele a rozvržení pro stříhání žáky,
    • 1.1 a 1.2 lze znázorňovat pomocí číselné osy obsahuje menší čísla, 2-9; -3-6
    • 2.1 a 2.2 obsahuje větší čísla, -18+8; 9-28
    • 3.1 a 3.2 menší čísla a dvě znaménka vedle sebe, -(+6)+(-6); -(-3)-(+21)
    • 4.1 a 4.2 dvě znaménka vedle sebe a větší čísla, -(-12)-(+36); -[(-13)+(+42)]

Způsoby práce

  • podle zdatnosti žáka lze zvolit různé obtížnosti čtveřic, 1. obtížnost: 1.1 a 1.2, druhá obtížnost 2.1 a 2.2, atd...
  • jedné třídě zadejte vystříhat, zalaminujte a dalším třídám předkládejte už zalaminované,
  • Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně každou obtížnost vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost,
    • aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd...
  • Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu.
  • vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu.
  • Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení.
  • žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

745892
Matematika
Pracovní listy
Pomocí tohoto materiálu si žáci procvičí faktoriály! Každé správné řešení odhalí nový úkol, což je motivuje k dalšímu
35.00 Kč
230302
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
30.00 Kč
315224
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
53.00 Kč
571496
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN Žáci mívají problémy s řešením úloh, které vyžadují převod času, jako je
30.00 Kč
Celá čísla - sčítání, odčítání - 4 obtížnosti Celá čísla - sčítání, odčítání - 4 obtížnosti
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání celých čísel, nabízím 4 obtížnosti. 8 PL na každém 6 čtveřic, celkem 192 příkladů! Vytvořeno zadání pro stříhání žáky. Pomůcky nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce, tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti, Obsah rozděleno na 4 obtížnosti, každá řešení pro učitele a rozvržení pro stříhání žáky, 1.1 a 1.2 lze znázorňovat pomocí číselné osy obsahuje menší čísla, 2-9; -3-6 2.1 a 2.2 obsahuje větší čísla, -18+8; 9-28 3.1 a 3.2 menší čísla a dvě znaménka vedle sebe, -(+6)+(-6); -(-3)-(+21) 4.1 a 4.2 dvě znaménka vedle sebe a větší čísla, -(-12)-(+36); -[(-13)+(+42)] Způsoby práce podle zdatnosti žáka lze zvolit různé obtížnosti čtveřic, 1. obtížnost: 1.1 a 1.2, druhá obtížnost 2.1 a 2.2, atd... jedné třídě zadejte vystříhat, zalaminujte a dalším třídám předkládejte už zalaminované, Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně každou obtížnost vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd... Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu. vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu. Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení. žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.    
UUCZ-321686
Matematika>Ostatní>5.>6.>7.
45.00