Ma - Výzva 100 čtverců - opakování učiva 6. třídy

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 2.44 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 10. 2025
Sdílet:
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (počítání s desetinnými čísly, dělitelnost, úhly, povrch a objem krychle a kvádru). Hodí se na konec šesté či začátek sedmé třídy. Hru tvoří 100 karet (příkladů) a je určena na celou vyučovací hodinu.
 
 
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (počítání s desetinnými čísly, dělitelnost, úhly, povrch a objem krychle a kvádru).
Hru tvoří 100 karet (příkladů), které učitel vysype na volný stůl vzadu ve třídě, nebo nechá ve velké krabici tak, aby k nim žáci měli volný přístup. Na tabuli promítne, nakreslí nebo pověsí stovkovou tabulku.
Žáci pracují ve dvojicích, mají mazací tabulku či volný papír na mezivýpočty. Vezmou si libovolný příklad, vyřeší ho, zkontrolují odpověď s učitelem a pokud mají správnou odpověď, udělají svou značku u čísla příkladu ve stovkové tabulce na tabuli. Pokud odpověděli špatně, zkusí se opravit.
Každá dvojice se snaží mít vyřešeno, co nejvíce příkladů, aby měla větší šanci na výhru. Příklady se mohou řešit po dobu 35 min (5 min na začátku vysvětlení, 5 min na konci vyhodnocení a úklid, 35 min počítání - dohromady jedna vyučovací hodina). Pokud žáci stihnou vyřešit za 35 min všechny příklady, učitel na konci vylosuje jeden z příkladů a žáci, kteří mají značku u jeho čísla ve stovkové tabulce, se stávají vítězi. Žáci nepíšou své výpočty ke kartičkám, ale k sobě na papír a nepopsané kartičky vrací na kraj stolu k učiteli. Pokud je tabulka celá vypočtená a čas ještě nevypršel, učitel přesune kartičky se spočítanými příklady zpět dozadu a žáci je počítají znovu. Dvojice pak může ze stovkové tabulky vymazat původní podpis a nahradit ho svým (dvojice si nesmí vzít podruhé příklad, který už počítala, ale jiný).
Na konci ze všech lístečků učitel vylosuje jeden a dvojice, která je u něj napsaná ve stovkové tabulce se stává vítězem hry.
Stovkovou tabulku mám vytištěnou a zalaminovanou, žáci se tam podepisují mazatelnou fixou (tabulka se hodí například i při probírání dělitelnosti).
Moji sedmáci na začátku září pracovali v 11 dvojicích a stihli celou tabulku přepočítat 2x a ještě nám zbyla trocha času. Počítání jim šlo rychle, tvořila se u mě fronta a tak mi správnost výsledků pomáhala kontrolovat i paní asistentka.
Také jsme museli přidat pravidlo, že jedna dvojice bude mít na lavici zároveň maximálně 3 lístečky s příklady.
Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

766882
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah: 14 kartiček zaměřených na kladné věty, 14 kartiček zaměřených na záporné věty, 14 kartiček zaměřených na otázky
32.00 Kč
782270
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah: 1x herní plán na hru TIC-TAC-TOE (piškvorky) 1x herní plán na hru SHIPS (lodě) 1x herní plán na hru MAGNETY 1x
35.00 Kč
661436
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah : 4 kartičky s 13 slovíčky + obrázky na téma body 4 kartičky s 13 obrázky na téma body na vyplnění 52 flashcards
39.00 Kč
269548
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra se hraje v malých skupinky 3-5 žáků. Jeden z žáků je v roli rozhodčího - ten čte zadání a následně kontroluje
29.00 Kč
Ma - Výzva 100 čtverců - opakování učiva 6. třídy Ma - Výzva 100 čtverců - opakování učiva 6. třídy
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (počítání s desetinnými čísly, dělitelnost, úhly, povrch a objem krychle a kvádru). Hodí se na konec šesté či začátek sedmé třídy. Hru tvoří 100 karet (příkladů) a je určena na celou vyučovací hodinu.
 
 
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (počítání s desetinnými čísly, dělitelnost, úhly, povrch a objem krychle a kvádru).
Hru tvoří 100 karet (příkladů), které učitel vysype na volný stůl vzadu ve třídě, nebo nechá ve velké krabici tak, aby k nim žáci měli volný přístup. Na tabuli promítne, nakreslí nebo pověsí stovkovou tabulku.
Žáci pracují ve dvojicích, mají mazací tabulku či volný papír na mezivýpočty. Vezmou si libovolný příklad, vyřeší ho, zkontrolují odpověď s učitelem a pokud mají správnou odpověď, udělají svou značku u čísla příkladu ve stovkové tabulce na tabuli. Pokud odpověděli špatně, zkusí se opravit.
Každá dvojice se snaží mít vyřešeno, co nejvíce příkladů, aby měla větší šanci na výhru. Příklady se mohou řešit po dobu 35 min (5 min na začátku vysvětlení, 5 min na konci vyhodnocení a úklid, 35 min počítání - dohromady jedna vyučovací hodina). Pokud žáci stihnou vyřešit za 35 min všechny příklady, učitel na konci vylosuje jeden z příkladů a žáci, kteří mají značku u jeho čísla ve stovkové tabulce, se stávají vítězi. Žáci nepíšou své výpočty ke kartičkám, ale k sobě na papír a nepopsané kartičky vrací na kraj stolu k učiteli. Pokud je tabulka celá vypočtená a čas ještě nevypršel, učitel přesune kartičky se spočítanými příklady zpět dozadu a žáci je počítají znovu. Dvojice pak může ze stovkové tabulky vymazat původní podpis a nahradit ho svým (dvojice si nesmí vzít podruhé příklad, který už počítala, ale jiný).
Na konci ze všech lístečků učitel vylosuje jeden a dvojice, která je u něj napsaná ve stovkové tabulce se stává vítězem hry.
Stovkovou tabulku mám vytištěnou a zalaminovanou, žáci se tam podepisují mazatelnou fixou (tabulka se hodí například i při probírání dělitelnosti).
Moji sedmáci na začátku září pracovali v 11 dvojicích a stihli celou tabulku přepočítat 2x a ještě nám zbyla trocha času. Počítání jim šlo rychle, tvořila se u mě fronta a tak mi správnost výsledků pomáhala kontrolovat i paní asistentka.
Také jsme museli přidat pravidlo, že jedna dvojice bude mít na lavici zároveň maximálně 3 lístečky s příklady.
Zdroj: Canva
UUCZ-1011938
Matematika>Matematika - geometrie>Didaktické hry>6.>7.
45.00