SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 2.93 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 4. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání a odčítání do 100 (s přechodem přes 10 i bez něj). Vždy k sobě patří 4 karty se shodným výsledkem.

Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání přirozených čísel do 100.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Zdroj obrázků: https://pixabay.com/

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

778159
Matematika
7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na násobení a dělení celých čísel (včetně závorek)
28.00 Kč
69111
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Pro kontrolu je
25.00 Kč
321937
Matematika
5., 6.
Didaktické hry
Opakovací kartičky s řešením - OPAKOVÁNÍ UČIVA MATEMATIKY Z 1. STUPNĚ Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na
45.00 Kč
320565
Matematika
9., SŠ
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (v rozsahu učiva 9. ročníku). Na
50.00 Kč
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100 SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání a odčítání do 100 (s přechodem přes 10 i bez něj). Vždy k sobě patří 4 karty se shodným výsledkem.Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání přirozených čísel do 100.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Zdroj obrázků: https://pixabay.com/
UUCZ-286596
Matematika>Skládačky>2.>3.
25.00