Materiál nabízí sadu pracovních listů zaměřených na výpočet objemu a povrchu krychle a kvádru. Úlohy rozvíjejí prostorovou představivost žáků a podporují porozumění vzorcům.
Materiál obsahuje:
- zadání uskupené bez prostoru na řešení na 3 stranách A4,
- zadání s prostorem pro řešení 6 stran + řádek těles pro vymyslení zadání,
- řešení pro učitele.
Možný způsob jak s materiálem pracovat:
- V úlohách nepoužívám konkrétní jednotky délky, obsahu ani objemu. Místo toho značím: délku jako j, obsah jako j² a objem jako j³. Na začátku pracovních listů je uvedena tabulka k vyplnění, co jednotlivé značky j, j², j³ znamenají.
- První tři úlohy bereme jako procvičovací. Společně si v nich připomeneme vzorce pro výpočet objemu a povrchu těles.
- U 3. úlohy si ukážeme užitečný trik, když je z tělesa část odebraná, nemusíme složitě počítat plochy, které chybí.Místo toho si představíme, že těleso doplníme zpět do původního celého kvádru, a podle toho určíme jeho povrch a objem.







