Děti pochopily, co je obvod a co obsah, přišly na to, jak se dají vypočítat, a teď toto učivo potřebují procvičit, aby měly na druhém stupni na co navázat. Nabízím třicet kartiček se zadanými útvary, archy pro záznam řešení a tabulku s výsledky, aby si mohly děti samy kontrolovat, jestli počítaly dobře. Aktivita respektuje individuální tempo žáků, každý si počítá podle svého. Díky samokontrole má učitel čas věnovat se žákům, kteří potřebují pomoct.
Materiál obsahuje:
- 30 karet s útvary zadanými délkami stran
- arch pro zápis řešení
- tabulku s výsledky
Na prvních šesti kartách jsou zadané trojúhelníky, u těch předpokládám pouze výpočet obvodu, proto je v záznamovém archu vyškrtáno místo pro zápis jejich obsahu.
Cíl aktivity:
- Upevnit schopnost užití vzorců pro výpočet obvodu a obsahu.
- Procvičit sčítání a násobení, případně práci s kalkulačkou.
Cílem aktivity není seznámení s výpočtem obvodu a obsahu.
Jak s materiálem pracovat?
- Nakopírujeme a rozstříháme karty.
- Karty umístíme na jedno místě ve třídě.
- Každý žák dostane záznamový arch.
- Žáci si podle svého tempa chodí pro kartičky. Do sešitu nebo na papír počítají obvod a obsah zadaných útvarů. Výsledky zaznamenávají do archu.
- Řešení si mohou žáci průběžně kontrolovat podle tabulky.
Aktivitu můžeme zařadit na kratší čas v několika hodinách. Není nutné, aby všichni žáci stihli spočítat všech 30 útvarů, hlavní je, aby dokázali najít správné řešení.






