Podzimní zajímavosti v matematice - slovní úlohy

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 19.91 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 9. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 4. a 5. třídy základní školy. Je vhodný pro individuální práci, práci ve dvojicích nebo skupinách, případně pro opakování učiva formou aktivizujícího cvičení.

K čemu materiál slouží:

  • Slouží k procvičení a upevnění matematických dovedností: násobení, dělení, sčítání, odčítání, převody jednotek, práce s časem.
  • Podporuje logické myšlení a kombinované počítání, kdy žáci musí uvažovat více kroků najednou.
  • Zároveň seznamuje žáky se zajímavostmi o podzimu, přírodě a životě zvířat, čímž propojuje matematiku s reálným světem.

Co si žáci zopakují:

  • Sčítání, odčítání, násobení, dělení s menšími i většími čísly.
  • Kombinaci několika matematických operací.
  • Práci s časovými údaji a jednotkami hmotnosti.
  • Řešení slovních úloh a interpretaci textu.

Obsah materiálu:

  • 20 kartiček s krátkými informacemi o podzimu, zvířatech a rostlinách.
  • U každé zajímavosti je připraven matematický úkol.
  • Řešení úkolů na zadní straně každé kartičky - připraveno pro oboustranný tisk.

Materiál lze využít dvěma způsoby:

  • Individuálně nebo ve skupinách:
    • Kartičky vytiskněte oboustranně a rozdělte mezi žáky nebo je rozmístěte po třídě.
    • Žáci řeší úkoly sami, ve dvojicích nebo menších skupinkách.
    • Po dokončení úkolu si mohou ověřit řešení na zadní straně kartičky.
    • Tento způsob podporuje samostatné uvažování a kombinaci postupů.
  • Společně ve třídě (denní úkol):
    • Vyberte jednu kartičku na den a přečtěte si zajímavost společně s žáky.
    • Úkol mohou žáci řešit různými způsoby – je ideální nechat je uvažovat o různých možnostech výpočtu.
    • Po dokončení úkolu společně porovnejte postupy a výsledky, čímž se rozvíjí diskuze a matematické uvažování.

Další produkty od autora Radka ze Základky

852719
Matematika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Tento výukový materiál je určen pro žáky 3.–5. třídy a slouží k procvičování malé násobilky zábavnou formou. Obsahuje 42
32.00 Kč
680332
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Kartičky JÁ MÁM, KDO MÁ jsou zábavnou didaktickou hrou sloužící k upevnění, opakování a procvičování látky o STAVBĚ
29.00 Kč
870944
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží pro rozvoj tvořivého psaní u žáků 1. stupně ZŠ. Žáci se zaměří na vytváření příběhu, popis a rozvíjení
0.00 Kč
683712
Anglický jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál obsahuje 31 karet sloužících k rozvoji konverzace mezi žáky. Každá karta obsahuje v anglickém jazyce
30.00 Kč
Podzimní zajímavosti v matematice - slovní úlohy Podzimní zajímavosti v matematice - slovní úlohy
Materiál je primárně určen pro žáky 4. a 5. třídy základní školy. Je vhodný pro individuální práci, práci ve dvojicích nebo skupinách, případně pro opakování učiva formou aktivizujícího cvičení.K čemu materiál slouží:Slouží k procvičení a upevnění matematických dovedností: násobení, dělení, sčítání, odčítání, převody jednotek, práce s časem.Podporuje logické myšlení a kombinované počítání, kdy žáci musí uvažovat více kroků najednou.Zároveň seznamuje žáky se zajímavostmi o podzimu, přírodě a životě zvířat, čímž propojuje matematiku s reálným světem.Co si žáci zopakují:Sčítání, odčítání, násobení, dělení s menšími i většími čísly.Kombinaci několika matematických operací.Práci s časovými údaji a jednotkami hmotnosti.Řešení slovních úloh a interpretaci textu.Obsah materiálu:20 kartiček s krátkými informacemi o podzimu, zvířatech a rostlinách.U každé zajímavosti je připraven matematický úkol.Řešení úkolů na zadní straně každé kartičky - připraveno pro oboustranný tisk.Materiál lze využít dvěma způsoby:Individuálně nebo ve skupinách:Kartičky vytiskněte oboustranně a rozdělte mezi žáky nebo je rozmístěte po třídě.Žáci řeší úkoly sami, ve dvojicích nebo menších skupinkách.Po dokončení úkolu si mohou ověřit řešení na zadní straně kartičky.Tento způsob podporuje samostatné uvažování a kombinaci postupů.Společně ve třídě (denní úkol):Vyberte jednu kartičku na den a přečtěte si zajímavost společně s žáky.Úkol mohou žáci řešit různými způsoby – je ideální nechat je uvažovat o různých možnostech výpočtu.Po dokončení úkolu společně porovnejte postupy a výsledky, čímž se rozvíjí diskuze a matematické uvažování.
UUCZ-978752
Matematika>Ostatní>4.>5.>🍂 Podzim
34.00