Kartičky "Já mám, kdo má...?" zaměřené na procvičení převodů římských čísel na arabská.
Kartičky je vhodné vytisknout na papír vyšší gramáže, případně zalaminovat.
Rozdáme všem žákům všechny karty a hru začíná první hráč (např. ten, kdo byl naposledy v Římě) slovy: "Já mám... (a přečte římské číslo), kdo má... (přečte české číslo)?". Hráč, který má správné číslo, zavolá: "Já mám..., kdo má...?" Takto pokračujeme, dokud nevyužijeme všechny karty. Karty je dobré skládat na zem nebo na lavici jako domino a poté je společně s celou třídou znovu projít.
Hra je vhodná na zopakování či připomenutí daného tématu, případně jako aktivita pro práci v centrech.
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ zaměřený na následující cíle a kompetence:
- Kompetence k učení: Žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy.
- M-5-1-04: Žák řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel.
Obsah materiálu:
- úvodní list
- metodický list
- 40 karet