Sčítání, odčítání do 100 000

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 3.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 4. 2023
Sdílet:

Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění.

Obsah

  • pracovní listy na sčítání, odčítání do 100 000 s přechodem a bez přechodu,
  • každý pracovní list obsahuje 3 skupiny po 9 příkladech; 1 list = 27 příkladů,
  • řešení pro učitele

 

Způsoby práce

  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

606993
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Inspirací mi byly úlohy z přijímaček pro 5.r. V první části žáci zjišťují obvod útvarů porovnáváním délek stran v mříži
25.00 Kč
394641
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20, 5 blu dišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém
25.00 Kč
314692
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Žák na konkrétních obrázcích do tabulky vyplňuje počty obarvených stěn staveb. Stavby se jistým stylem zvětšují a zadání
48.00 Kč
302291
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
Sčítání, odčítání do 100 000 Sčítání, odčítání do 100 000
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění. Obsahpracovní listy na sčítání, odčítání do 100 000 s přechodem a bez přechodu,každý pracovní list obsahuje 3 skupiny po 9 příkladech; 1 list = 27 příkladů,řešení pro učitele  Způsoby prácejeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.
UUCZ-293879
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.
35.00