Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 2. 2023
Sdílet:

Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění. 

Obsah

  • pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II
  • každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce,
  • řešení pro učitele.

Způsoby práce

  • žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků,
  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

225089
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Procvičte s žáky počítání s desetinnými čísly v podobě "symbolových" rovnic. Různé metody řešení a lehce gradované. Cíl
27.00 Kč
177068
Matematika
Pracovní listy
Tento materiál jsem vytvořila s úmyslem, aby si žáci před samostatným řešením učivo předem "osahali" a "nakoukali"
30.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
28.00 Kč
156894
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Cílem materiálu je Jak počet řešení soustavy dvou lineárních rovnic ovlivňuje grafické řešení, připomenutí metod na
30.00 Kč
Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění.  Obsah pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce, řešení pro učitele. Způsoby práce žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků, jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.  
UUCZ-253028
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
35.00