Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 2. 2023
Sdílet:

Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění. 

Obsah

  • pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II
  • každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce,
  • řešení pro učitele.

Způsoby práce

  • žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků,
  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

289388
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání přirozených čísel (trojciferné a jednotky) pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje
30.00 Kč
156888
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti
60.00 Kč
156883
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah 1.PL 8 položek nákupního seznamu, žák se rozhoduje mezi 2 slevami, která je pro něj výhodnější. 2. PL pokud žák
25.00 Kč
325689
Matematika
6., 7.
Didaktické hry
Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má
28.00 Kč
Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění.  Obsah pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce, řešení pro učitele. Způsoby práce žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků, jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.  
UUCZ-253028
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
35.00