Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 2. 2023
Sdílet:

Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění. 

Obsah

  • pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II
  • každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce,
  • řešení pro učitele.

Způsoby práce

  • žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků,
  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

207737
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Bez využití vzorečku pro výpočet obvodu rovinného útvaru žák dopočítá délky stran a zjišťuje výsledný obvod. Součástí
30.00 Kč
603105
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Chtěla jsem vyplnit čas šesťáků, kteří dokončili písemku a koukali kolem, proto jsem jim ukázala několik rébusů
0.00 Kč
159919
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Procvičení početních operaci v prostředí britských liber a nákupu. Dále aktivity v prostředí součtových pyramid
55.00 Kč
360576
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Obsah 6 stran A4, kde každá obsahuje 18 příkladů, 2 str. pouze násobení, 2 str. pouze dělení, 2 str. kombinace násobení
30.00 Kč
Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění.  Obsah pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce, řešení pro učitele. Způsoby práce žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků, jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.  
UUCZ-253028
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
35.00