Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 2. 2023
Sdílet:

Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění. 

Obsah

  • pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II
  • každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce,
  • řešení pro učitele.

Způsoby práce

  • žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků,
  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

283831
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
30.00 Kč
683864
Matematika
8., 9.
Pracovní listy
Zjistit na jaké úrovni složitosti řešení lineárních rovnic se Vaši žáci zastavili? S využitím tohoto materiálu se
29.00 Kč
247667
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Materiál obsahuje 2 obtížnosti
32.00 Kč
247674
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání desetinných čísel pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně
35.00 Kč
Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem Přirozená čísla - dělení jedno a dvouciferným dělitelem
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat. Pokud má žák svých 9 příkladů hotových může pomoci spolužákovi a tím společně zapracují na splnění.  Obsah pracovní listy: Dělení I., Dělení II., Dělení III., Dělení dvoucif. I. a Dělení dvoucif. II každý pracovní list obsahuje tabulky pro do skupiny pro 3 žáky, v každé 9 příkladů + tabulka pro jednotlivce, řešení pro učitele. Způsoby práce žáci pracují samostatně s cílem dopočítat všech 9 příkladů a se spolužáky ve skupině najít 5 shodných výsledků, jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.  
UUCZ-253028
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
35.00