Seznámení se zlomky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 8.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod.

Obsah

  • popis všech žákovských aktivit:
  • překládání papíru - kmenové zlomky,
  • tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,
  • rozdělování spojitých útvarů na části,
  • zapsání zlomkem vybarvené části celku,
  • vybarvit část celku zadanou zlomkem,
  • nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,
  • desetiminutovka (2 oddělení),
  • vyznačování zlomků na číselné ose,
  • dělení číselné osy a určování částí,
  • s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,
  • zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,
  • rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.

Žák umí

  • rozdělit celek na stejné části,
  • zapsat části zlomkem,
  • celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,
  • najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

262788
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend
29.00 Kč
206936
Matematika
2.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání do 20 pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně druhé
30.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
161965
Matematika
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Reálný případ. Žáci mají k dispozici opravdové recepty s gramáží surovin, jen jsem je převedla na kilogramy. Ceny
40.00 Kč
Seznámení se zlomky Seznámení se zlomky
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod. Obsah popis všech žákovských aktivit: překládání papíru - kmenové zlomky, tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků, rozdělování spojitých útvarů na části, zapsání zlomkem vybarvené části celku, vybarvit část celku zadanou zlomkem, nespojitý útvar rozdělit a určit část celku, desetiminutovka (2 oddělení), vyznačování zlomků na číselné ose, dělení číselné osy a určování částí, s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy, zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků, rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem. Žák umí rozdělit celek na stejné části, zapsat části zlomkem, celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose, najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.
UUCZ-159114
Matematika>Pracovní listy>5.>6.
50.00