Seznámení se zlomky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 8.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod.

Obsah

  • popis všech žákovských aktivit:
  • překládání papíru - kmenové zlomky,
  • tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,
  • rozdělování spojitých útvarů na části,
  • zapsání zlomkem vybarvené části celku,
  • vybarvit část celku zadanou zlomkem,
  • nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,
  • desetiminutovka (2 oddělení),
  • vyznačování zlomků na číselné ose,
  • dělení číselné osy a určování částí,
  • s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,
  • zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,
  • rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.

Žák umí

  • rozdělit celek na stejné části,
  • zapsat části zlomkem,
  • celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,
  • najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

657351
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Samokontrolovací karty. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností. Věřím, že karty podpoří spolupráci a
39.00 Kč
571496
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN Žáci mívají problémy s řešením úloh, které vyžadují převod času, jako je
30.00 Kč
187765
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné sčítání a odčítání vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají
25.00 Kč
171385
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf
45.00 Kč
Seznámení se zlomky Seznámení se zlomky
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod. Obsahpopis všech žákovských aktivit:překládání papíru - kmenové zlomky,tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,rozdělování spojitých útvarů na části,zapsání zlomkem vybarvené části celku,vybarvit část celku zadanou zlomkem,nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,desetiminutovka (2 oddělení), vyznačování zlomků na číselné ose,dělení číselné osy a určování částí,s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.Žák umírozdělit celek na stejné části,zapsat části zlomkem,celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.
UUCZ-159114
Matematika>Pracovní listy>5.>6.
50.00