Seznámení se zlomky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 8.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod.

Obsah

  • popis všech žákovských aktivit:
  • překládání papíru - kmenové zlomky,
  • tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,
  • rozdělování spojitých útvarů na části,
  • zapsání zlomkem vybarvené části celku,
  • vybarvit část celku zadanou zlomkem,
  • nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,
  • desetiminutovka (2 oddělení),
  • vyznačování zlomků na číselné ose,
  • dělení číselné osy a určování částí,
  • s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,
  • zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,
  • rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.

Žák umí

  • rozdělit celek na stejné části,
  • zapsat části zlomkem,
  • celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,
  • najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

733439
Matematika
Ostatní
Samokontrolovací karty zaměřené na řešení kvadratických rovnic. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností
39.00 Kč
571496
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN Žáci mívají problémy s řešením úloh, které vyžadují převod času, jako je
30.00 Kč
274054
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Tímto materiálem se snažím předejít žákovskému tvrzení, že 0,3h = 30 minut, které občas zaslechnu. Věřím, že ilustrací
30.00 Kč
321686
Matematika
5., 6., 7.
Ostatní
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání celých čísel, nabízím 4
45.00 Kč
Seznámení se zlomky Seznámení se zlomky
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod. Obsahpopis všech žákovských aktivit:překládání papíru - kmenové zlomky,tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,rozdělování spojitých útvarů na části,zapsání zlomkem vybarvené části celku,vybarvit část celku zadanou zlomkem,nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,desetiminutovka (2 oddělení), vyznačování zlomků na číselné ose,dělení číselné osy a určování částí,s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.Žák umírozdělit celek na stejné části,zapsat části zlomkem,celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.
UUCZ-159114
Matematika>Pracovní listy>5.>6.
50.00