Seznámení se zlomky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 8.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod.

Obsah

  • popis všech žákovských aktivit:
  • překládání papíru - kmenové zlomky,
  • tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,
  • rozdělování spojitých útvarů na části,
  • zapsání zlomkem vybarvené části celku,
  • vybarvit část celku zadanou zlomkem,
  • nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,
  • desetiminutovka (2 oddělení),
  • vyznačování zlomků na číselné ose,
  • dělení číselné osy a určování částí,
  • s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,
  • zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,
  • rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.

Žák umí

  • rozdělit celek na stejné části,
  • zapsat části zlomkem,
  • celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,
  • najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

424577
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Procvičujete s žáky desetinná čísla? Seznamte je s kurzovním lístkem, s kterým pracují při řešení 14 úloh zaměřených na
25.00 Kč
274054
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Tímto materiálem se snažím předejít žákovskému tvrzení, že 0,3h = 30 minut, které občas zaslechnu. Věřím, že ilustrací
30.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
159919
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Procvičení početních operaci v prostředí britských liber a nákupu. Dále aktivity v prostředí součtových pyramid
55.00 Kč
Seznámení se zlomky Seznámení se zlomky
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod. Obsahpopis všech žákovských aktivit:překládání papíru - kmenové zlomky,tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,rozdělování spojitých útvarů na části,zapsání zlomkem vybarvené části celku,vybarvit část celku zadanou zlomkem,nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,desetiminutovka (2 oddělení), vyznačování zlomků na číselné ose,dělení číselné osy a určování částí,s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.Žák umírozdělit celek na stejné části,zapsat části zlomkem,celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.
UUCZ-159114
Matematika>Pracovní listy>5.>6.
50.00