Seznámení se zlomky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 8.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod.

Obsah

  • popis všech žákovských aktivit:
  • překládání papíru - kmenové zlomky,
  • tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,
  • rozdělování spojitých útvarů na části,
  • zapsání zlomkem vybarvené části celku,
  • vybarvit část celku zadanou zlomkem,
  • nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,
  • desetiminutovka (2 oddělení),
  • vyznačování zlomků na číselné ose,
  • dělení číselné osy a určování částí,
  • s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,
  • zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,
  • rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.

Žák umí

  • rozdělit celek na stejné části,
  • zapsat části zlomkem,
  • celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,
  • najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

298414
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
39.00 Kč
322387
Matematika
6., 7., 8.
Ostatní
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
172199
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Vypracovala jsem gradované úlohy ke 4 problematickým úlohám z archivu Matematického klokana. Série gradovaných úloh má
40.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
Seznámení se zlomky Seznámení se zlomky
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou představu o zlomku jako části spojitých i diskrétních útvarů a pomocí grafických modelů uměly zjistit 1/5 z 25km apod. Obsahpopis všech žákovských aktivit:překládání papíru - kmenové zlomky,tvorba obrázků z částí kruhu - zavedení nekmenových zlomků,rozdělování spojitých útvarů na části,zapsání zlomkem vybarvené části celku,vybarvit část celku zadanou zlomkem,nespojitý útvar rozdělit a určit část celku,desetiminutovka (2 oddělení), vyznačování zlomků na číselné ose,dělení číselné osy a určování částí,s pomocí číselné osy a “koláčů” řešit jednoduché úlohy,zlomková zeď - zavedení ekvivalentních zlomků,rozšiřování zlomků s jednoduchým a poté složitějším násobkem.Žák umírozdělit celek na stejné části,zapsat části zlomkem,celek rozdělit na části a vyznačit daný počet dílků u spojitého i diskrétního modelu a na číselné ose,najít ekvivalentní zlomky pomocí zlomkové zdi a později rozšiřováním.
UUCZ-159114
Matematika>Pracovní listy>5.>6.
50.00