Materiál obsahuje 4 aktivity zaměřené na seznámení se zlomky a plakáty na výzdobu třídy.
Obsah: Karty zaměřené na vyznačování zlomku na kulaté pizze (celkem 64 karet s kontrolou)
Výukové karty určené k vyvození zlomků označujících stejnou část celku (celkem 28 karet)
Pexeso (celkem 20 dvojic)
Karty zaměřené na určování části celku (celkem 32 karet s kontrolou)
8 výukových plakátů k výzdobě třídy
ZLOMKY – VYZNAČOVÁNÍ
Materiál je zaměřen na úvodní seznámení se zlomky a procvičení jejich znázorňování. Žáci si na kartách mohou procvičit vyznačování částí celku (polovin, třetin, čtvrtin,…), tak i konkrétních zlomků (jedné pětiny, dvou desetin,…). Každá karta má zezadu kontrolu, díky níž rychle zkontrolují svoji práci.
Obsah: 64 karet s kontrolou
Tisk: Doporučuji tisknout barevně, oboustranně a zalaminovat. Žáci poté pracují na karty pomocí fixy na tabulku.
Použití: Materiál slouží na procvičení učiva o zlomcích. Konkrétně jejich znázorňování. Žáci si vezmou kartičky (mohou si pro ně běhat na koberec, hledat je po třídě, losovat od spolužáka apod.). Poté fixou na tabulku splní úkol. Ze zadní strany každé karty je řešení, takže mohou jednoduše sami nebo se spolužákem zkontrolovat správnost.
ZLOMKY – VYVOZOVÁNÍ ZLOMKŮ OZNAČUJÍCÍCH STEJNOU ČÁST
Materiál slouží k vyvození a uvědomění si zlomků, které označují stejnou část celku, ale mají jiný základ. Celkem se jedná o sedm čtveřic (celkem 28 karet).
Obsah: 28 karet se znázorněnými zlomky (sedm čtveřic)
Tisk: Jednostranně, barevně, poté zalaminovat.
Použití: Sadu karet rozdáme žákům (do dvojic, skupin nebo samostatně). Jejich úkolem je najít čtveřice, které patří k sobě. Pokud jim chceme úkol ztížit, neřekneme klíč, podle kterého se mají čtveřice tvořit. Materiál slouží primárně k tomu, aby si žáci uvědomili, že různé zlomky mohou označovat stejnou část celku.
ZLOMKY – PEXESO (HLEDÁNÍ DVOJIC)
Materiál slouží jako ozvláštnění učiva o zlomcích a seznámení s nimi. Jedná se o 20 dvojic (vždy zapsaný zlomek a jeho znázornění. Lze hrát jako klasické pexeso (těžší varianta) nebo jen hledat stejné dvojice bez předchozího otočení.
Obsah: pexeso tvořeno 20 dvojicemi
Tisk: Barevně jednostranně, zalaminovat.
Použití: Materiál lze využít jako klasické pexeso, k hledání stejných dvojic (samostatně i ve skupinách), popř. jako pomůcka pro náhodné rozdělení žáků do dvojic.
ZLOMKY – Jaká část celku chybí?
Materiál je zaměřen na určování části celku pomocí zlomků. Žáci pracují s kartami, na kterých je vyznačena chybějící část čokolády a fixou na tabulku zlomkem zapisují chybějící část. Ze zadní strany karet je kontrola, díky které si mohou rychle ověřit správnost své práce.
Obsah: 32 karet s kontrolou ze zadní strany
Tisk: Doporučuji tisknout barevně oboustranně a poté zalaminovat. Žáci mohou díky tomu pracovat na karty smazatelnou fixou na tabulku.
Použití: Žáci si vezmou kartičky (mohou si pro ně běhat na koberec, hledat je po třídě, losovat od spolužáka apod.). Poté fixou na tabulku splní úkol. Ze zadní strany každé karty je řešení, takže mohou jednoduše sami nebo se spolužákem zkontrolovat správnost.
ZLOMKY – VÝZDOBA TŘÍDY
Materiál slouží jako výzdoba třídy nebo jako pomocné karty pro žáky (mohou se vytisknout a dát žákům na lavici). Na plakátech jsou popsány části zlomku, znázorněny jednotlivé zlomky, ukázka stejných částí celku označených různými zlomky a plakát s vysvětlením, kdy je zlomek roven jedné.
Obsah: 8 plakátů zaměřených na učivo zlomků
Tisk: Jednostranně, barevně, zalaminovat.
Použití: Výzdoba třídy nebo jako pomocné karty pro žáka na lavici.