Soubor obsahuje 40 kartiček určených ke kolíčkovací aktivitě.
Na každé kartičce je pod obrázkem vločky schované číslo (1-10).
Úkolem dětí je zjistit, jaké číslo se pod vločkou ukrývá a připnout kolíček na políčko se správným číslem.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a 1. třídu ZŠ.
Aktivita rozvíjí matematickou gramotnost a zrakové rozlišování.
Vzdělávací oblasti z RVP ZV, které se k této aktivitě vztahují:
- Matematika a její aplikace - tematický okruh "Číslo a početní operace"
- očekávané výstupy - čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují:
- Dítě a jeho tělo:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika - podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- očekávané výstupy - vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)