Trimino - DESETINNÁ ČÍSLA - sčítání, odčítání - 2 úrovně náročnosti

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1019.54 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
-11 % 30 Kč
26,7 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. První sada obsahuje snadné výpočty (bez přechodu přes jednotlivé číselné řády), druhá sada je obtížnější (s přechody přes jednotlivé číselné řády).

 

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (lehčí)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (těžší)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

 

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

 

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
  5. Možnost diferenciace výuky – 2 sady různé obtížnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

154051
Matematika
4., 5., 6.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má…? – POZNEJ ČÍSLO Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého
26.00 Kč
-11 % 26 Kč
23,14 Kč
470904
Matematika
5., 6., 7.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru)
33.00 Kč
93963
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Každá karta vždy
30.00 Kč
-11 % 30 Kč
26,7 Kč
273193
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na násobení a dělení v rozsahu malé násobilky
25.00 Kč
Trimino - DESETINNÁ ČÍSLA - sčítání, odčítání - 2 úrovně náročnosti Trimino - DESETINNÁ ČÍSLA - sčítání, odčítání - 2 úrovně náročnosti
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. První sada obsahuje snadné výpočty (bez přechodu přes jednotlivé číselné řády), druhá sada je obtížnější (s přechody přes jednotlivé číselné řády). Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (lehčí)strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (těžší)strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Možnost diferenciace výuky – 2 sady různé obtížnosti.
UUCZ-73490
Matematika>Skládačky>6.>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00