Trimino – POZNEJ ČÍSLO (2 sady) – sčítání, odčítání, násobení, dělení

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek (např. po zmenšení o 12, trojnásobek 6, jehož polovina je 50, součin 12 a 4 apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, porozumění matematickému textu a výběru správné početní operace.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

560821
Matematika
5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 29 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy z geometrie a
45.00 Kč
634400
Matematika
7.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet na procvičení zlomků. Na přední straně karty je uvedeno zadání. Na druhé
45.00 Kč
776153
Matematika
4., 5.
Skládačky
Výukový materiál obsahuje 30 příkladů na procvičení předností matematických operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení
28.00 Kč
552139
Fyzika
6.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 25 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
Trimino – POZNEJ ČÍSLO (2 sady) – sčítání, odčítání, násobení, dělení Trimino – POZNEJ ČÍSLO (2 sady) – sčítání, odčítání, násobení, dělení
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek (např. po zmenšení o 12, trojnásobek 6, jehož polovina je 50, součin 12 a 4 apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu.Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, porozumění matematickému textu a výběru správné početní operace.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sadystrana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sadystrana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sadaMožnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-296116
Matematika>Skládačky>4.>5.
30.00